A technológia hajtja a világot körbe, igaz? Automatizálunk mindent, amit tudunk, bízunk abban, hogy az algoritmusok a mi füleink lesznek, és gyűjtik az általunk keresett adatokat. Az emberek közötti interakciók még mindig fontos részét képezik a kommunikációnak az olyan online platformokon is, mint a közösségi webhelyek. Eközben Magyarország a képzett munkavállalók hiányával küzd, így a chatbotok bizonyos esetekben megoldást jelenthetnek. Mit tehet a chatbot és mi nem? Van-e PR-perspektíva a chatbotok tekintetében?
A Millenniál jobban csinálja
A Millenniálok és a C generáció nagyon kényelmes lehet a robotokkal való kölcsönhatásban. Nem dühösek, ha kétszer vagy háromszor megkérdezik tőlük ugyanazokat a kérdéseket, amíg van rá választ. Előnyben részesítik a gyors megoldásokat a problémáikra, az olyan megoldásokat, amelyek egy messenger platform botjából származhatnak.
GYIK és ügyfélszolgálat
Ezek a két fő terület, ahol a chatbotokat használják, és őszintén szólva, akkor csodálatosan működnek, amikor a leggyakoribb kérdésekre kell a megfelelő válaszokat adniuk. Időt takarít meg, és az ügyfélszolgálat javul. De mi van a kommunikációval és a PR-rel? A botokat úgy tervezték, hogy segítséget nyújtsanak az embernek. Ezek a folyamatok alapvető, világos helyzetek, ahol a válasz vagy cselekvés közvetlenül a kérdés vagy probléma előfordulása előtt megírható. A rutinszerű ügyfélszolgálatot könnyedén elvégezhetik a botok, de amikor egy konkrét kérdés merül fel, az AI nem lehet kreatív problémamegoldó, amint azt a „Ami az AI-ból még mindig hiányzik: kreativitás” blogbejegyzésben említettük.
Jó kapcsolatok, remek szolgáltatás, jó hírnév.
Tudjuk, hogy a jó ügyfélszolgálatnak valódi betekintésen kell alapulnia. Adatokat és betekintést kapunk a social listeningből. Most képzeljünk el egy olyan forgatókönyvet, ahol a vállalat egy chatbotot tervez, aki válaszol azokra a kérdésekre, amelyeket az értékesítési csapat megkérdezne a termékről. A kedves vásárló azonban szeretné tudni, hogy mi történik, ha a termékek nem működnek megfelelően, vagy egy másik országban használják. A chatbot nem kész válaszolni, és ha nincs felügyelet a csevegés felett, senki nem ad választ. A legrosszabb, ha a bot valami félreért, és rossz tanácsot ad. A negatív ügyfélszolgálat a legtöbb esetben a hírnév gyors csökkenéséhez vezet, és bizonyos esetekben válsághoz. Gondolj csak arra a problémára, hogy reagáljunk-e megjegyzésekre egy közösségi webhelyen.
Így mindig tanácsos, ha egy emberi ügyfélszolgálati munkatárs segít és felügyeli a botot.
Más területek
A chatbotok virtuális kézben tudják adni az ügyfélszolgálatot, de a chat-botokat a vállalat PR-jét figyelembe véve kell beprogramozni. Ha több alkalmazási területet szeretnénk felfedezni, meg kell vizsgálnunk ügyfeleink igényeit, és meg kell néznünk, hogy az AI botok lehetnek-e barátaink ezekben az esetekben.
Elérés
Szeretnénk a híreket a lehető leggyorsabban és a lehető legtöbb embernek elterjeszteni. A hírcsatornán keresztül történő műsorszórás nagyon hasznos lehet, ha sajtóirodát vezet, és szeretné, hogy az újságírók azonnal megkapják a legfrissebb híreket. Csak arra van szükségünk, hogy feliratkozzanak a hír-chatre. Ők képesek lesznek kiválasztani a kívánt híreket. Többé nincs spam az e-mail fiókban.
Understanding / Insight
Az információk megszerzésének szükségszerűnek kell lennie az adatközpontú üzleti folyamatokban. A döntés-fát használó csevegőszobák, amelyek a lekérdezésekre vagy a keresési eredményekre adott válaszokat elmentik olyanok, mint a kincsesláda mind a kommunikációs, mind más üzleti osztályok számára.
A mai kommunikációs befektetése a holnap digitális jelenléte. A technológia rapid változása átalakítja a fogyasztói és felhasználói igényeket. Digitalizálódnak az iparági megoldások és új értelmet nyernek az emberi kapcsolatok. Elképzelésünkben ezek a kommunikációs megoldások hatékonyan segítik egymást. Fedezze fel a Chatbotsmagazine.com-on található chatbot alapjait és egyéb típusait, és lépj kapcsolatba velünk a digitális jelenlét létrehozásával kapcsolatos kérdéseiddel!