fbpx

Csevegőbotok a PR-ben

A technológia hajtja a világot körbe, igaz? Automatizálunk mindent, amit tudunk, bízunk abban, hogy az algoritmusok a mi füleink lesznek, és gyűjtik az általunk keresett adatokat. Az emberek közötti interakciók még mindig fontos részét képezik a kommunikációnak az olyan online platformokon is, mint a közösségi webhelyek. Eközben Magyarország a képzett munkavállalók hiányával küzd, így a chatbotok bizonyos esetekben megoldást jelenthetnek. Mit tehet a chatbot és mi nem? Van-e PR-perspektíva a chatbotok tekintetében?

A Millenniál jobban csinálja

A Millenniálok és a C generáció nagyon kényelmes lehet a robotokkal való kölcsönhatásban. Nem dühösek, ha kétszer vagy háromszor megkérdezik tőlük ugyanazokat a kérdéseket, amíg van rá választ. Előnyben részesítik a gyors megoldásokat a problémáikra, az olyan megoldásokat, amelyek egy messenger platform botjából származhatnak.

GYIK és ügyfélszolgálat

Ezek a két fő terület, ahol a chatbotokat használják, és őszintén szólva, akkor csodálatosan működnek, amikor a leggyakoribb kérdésekre kell a megfelelő válaszokat adniuk. Időt takarít meg, és az ügyfélszolgálat javul. De mi van a kommunikációval és a PR-rel? A botokat úgy tervezték, hogy segítséget nyújtsanak az embernek. Ezek a folyamatok alapvető, világos helyzetek, ahol a válasz vagy cselekvés közvetlenül a kérdés vagy probléma előfordulása előtt megírható. A rutinszerű ügyfélszolgálatot könnyedén elvégezhetik a botok, de amikor egy konkrét kérdés merül fel, az AI nem lehet kreatív problémamegoldó, amint azt a „Ami az AI-ból még mindig hiányzik: kreativitás” blogbejegyzésben említettük.

Jó kapcsolatok, remek szolgáltatás, jó hírnév.

Tudjuk, hogy a jó ügyfélszolgálatnak valódi betekintésen kell alapulnia. Adatokat és betekintést kapunk a social listeningből. Most képzeljünk el egy olyan forgatókönyvet, ahol a vállalat egy chatbotot tervez, aki válaszol azokra a kérdésekre, amelyeket az értékesítési csapat megkérdezne a termékről. A kedves vásárló azonban szeretné tudni, hogy mi történik, ha a termékek nem működnek megfelelően, vagy egy másik országban használják. A chatbot nem kész válaszolni, és ha nincs felügyelet a csevegés felett, senki nem ad választ. A legrosszabb, ha a bot valami félreért, és rossz tanácsot ad. A negatív ügyfélszolgálat a legtöbb esetben a hírnév gyors csökkenéséhez vezet, és bizonyos esetekben válsághoz. Gondolj csak arra a problémára, hogy reagáljunk-e megjegyzésekre egy közösségi webhelyen.

Így mindig tanácsos, ha egy emberi ügyfélszolgálati munkatárs segít és felügyeli a botot.

Más területek

A chatbotok virtuális kézben tudják adni az ügyfélszolgálatot, de a chat-botokat a vállalat PR-jét figyelembe véve kell beprogramozni. Ha több alkalmazási területet szeretnénk felfedezni, meg kell vizsgálnunk ügyfeleink igényeit, és meg kell néznünk, hogy az AI botok lehetnek-e barátaink ezekben az esetekben.

Elérés

Szeretnénk a híreket a lehető leggyorsabban és a lehető legtöbb embernek elterjeszteni. A hírcsatornán keresztül történő műsorszórás nagyon hasznos lehet, ha sajtóirodát vezet, és szeretné, hogy az újságírók azonnal megkapják a legfrissebb híreket. Csak arra van szükségünk, hogy feliratkozzanak a hír-chatre. Ők képesek lesznek kiválasztani a kívánt híreket. Többé nincs spam az e-mail fiókban.

Understanding / Insight

Az információk megszerzésének szükségszerűnek kell lennie az adatközpontú üzleti folyamatokban. A döntés-fát használó csevegőszobák, amelyek a lekérdezésekre vagy a keresési eredményekre adott válaszokat elmentik olyanok, mint a kincsesláda mind a kommunikációs, mind más üzleti osztályok számára.

A mai kommunikációs befektetése a holnap digitális jelenléte. A technológia rapid változása átalakítja a fogyasztói és felhasználói igényeket. Digitalizálódnak az iparági megoldások és új értelmet nyernek az emberi kapcsolatok. Elképzelésünkben ezek a kommunikációs megoldások hatékonyan segítik egymást. Fedezze fel a Chatbotsmagazine.com-on található chatbot alapjait és egyéb típusait, és lépj kapcsolatba velünk a digitális jelenlét létrehozásával kapcsolatos kérdéseiddel!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu

Kovács Alexandra

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.