Beszéltünk az iparágak digitalizálásáról, a hagyományos médiáról az online médiumokra és a digitális tehetségek alkalmazásáról. Nemcsak a világ válik egyre digitálissabbá, de PR szakértők is adatokat gyűjtenek a megfelelő közönség célzására és az üzenetek kézbesítésére. Az eszközök megváltoztak, a PR jövője már megérkezett. Lássuk, hogyan változott a PR világa a digitalizáció hatására?
Digitális hírforrások és platformok
Már említettük, hogy mennyire fontos a közösségi médiában jelen lenni és milyen fontos az új média sajtóközlemény használata. A digitális platformok költséghatékonyak, az informatikai fejlődésnek köszönhetően az elemzések kiszámíthatóak. A PR-ügynökségek írják és kezelik partnereik közösségi média bejegyzéseit, a klasszikus papíralapú sajtóközlemények helyett filmeket és videóinterjúkat készítenek és Facebookon hívják fel a figyelmet a közelgő márkaépítő vagy közösséget összehozó PR rendezvényekre és eseményekre.
“C” generáció és korszak
Mind az ügynökségi oldalon, mind az ügyfél oldalán találunk embereket a C generációból. Ha nem vagy részese, akkor talán nem tudod, hogy mit jelent ez a C? Connected – magyarul Összeköttetésben élő. E nemzedék tagjai úgy kapcsolódnak személyekhez és márkákhoz, ahogyan azt a múltban nem gondoltuk volna. A közösségi média, a kütyük és a vezeték nélküli technológia lehetővé teszi a C generációnak, hogy megosszon. Ezekkel a megosztásokkal mi adatokat nyerünk. Ez a napi rutin és más generációk kénytelenek a piac és a társadalom nyomása miatt alkalmazkodni ehhez. Így csatlakozunk egymáshoz, ezért kommunikációs és PR kampányainknak ezen a fajta kapcsolódási módon kell alapulniuk.
Hogyan „csatlakozunk” egymáshoz?
Google * / IPSOS / NowWhat tanulmányok és más források azt mutatják, hogy a C generáció 90%-a legalább havonta hoz létre tartalmat a weben, 83% -a online közzétesz egy képet, 76% -uk látogat YouTube-ra heti rendszerességgel, 59% -uknak az interneten fő szórakoztatás forrása, 55%-uk 100 vagy több emberhez kapcsolódik a közösségi médián keresztül. A régi szép időkben az újságíróinkkal és médiumunkkal teremtettünk és ápoltunk kapcsolatot, de 2019-ben nem engedhetjük meg magunknak, hogy bezárjuk az ajtóinkat a világ előtt és ennyire szűk körben kommunikáljunk.
A PR látásmód hódít
A hagyományos sajtóközlemények a médiával való kapcsolattartás elengedhetetlen részei voltak. Az újságírók kreatív történetmesélés helyett a híreket részesítették előnyben. Nézd meg ma a szakmai konferencia témákat. Minden a történetmesélésről van szó. A hideg tények halottak. A marketing és értékesítési vezetőknek meg kell tanulniuk hogyan tudják a híreket, információkat olyan történetté alakítani, amelyet a közönség szeretne fogyasztani. A PR-nek magasra kell tennie a mércét a történetmesélésben.
Érték, egyensúly, digitális és hagyományos
A PR-Agent Communication egy PR-ügynökség, ahol szeretjük az új technológiát a régi vágású módszerekkel ötvözni. A hangsúlyt mindig az ember és ember közötti (Human to Human) kommunikációra helyezzük. Arra törekszünk, hogy az olvasóknak és az újságíróknak igazi narratívákat kínáljunk.
Hagyományos PR szakembereink C generációs digitális tehetségekkel alkotnak csapatot. Ezért vagyunk képesek olyan kampányok létrehozására, melyek kreatívak és hozzák a számokat is. A jövő megérkezett és ügyfeleink szeretnének az elsők lenni, akik felülnek a konverziós kampány-vonatra, és beépítik a mindennapi kommunikációjukba a digitális média adta lehetőségeket. Szeretnek velünk dolgozni, mert kézzelfogható és számszerűsíthető eredményeket biztosítunk.
Csatlakozz hozzánk ezen a csodálatos úton a jövőbe. Legyél a legnagyszerűbb kalandunk! Építsük együtt márkád digitális hírnevét!