fbpx

PRA BLOG

#STAYINSPIRATIONAL

CSR a digitális korban

Először is, tisztázzuk, mi a CSR? A CSR vagy a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás az a kifejezés, amely összefoglalja, hogy a vállalatoknak melyek azok a tevékenységei és programjai, amivel a közösségnek, a társadalomnak adnak vissza. Saját tőkéjüket, a vállalkozás által termelt összeg egy részét fordíthatják oktatási programokra, szervezetek vagy alapítványok támogatására. A vállalati társadalmi felelősségvállalás olyan fogalommá fejlődött, ahol a vállalatok egyre nagyobb szerepet játszanak egy jobb világ megteremtésében és a társadalom rászorulóinak megsegítésében.

VNR-ek – Video hírcsatorna

Alapvetően ezek előzetesek, mint például amiket a filmstúdiók használnak egy film legjobb részeinek kiemelésére vagy népszerűsítésére. A PR-ben ezt arra használjuk, hogy hangot adjunk a kulcsfontosságú szóvivőknek, hogy támogassuk a márkákat, eseményeket és értékeket. A VNR egyike a legjobb és leghatékonyabb eszközöknek a médiamegjelenés megszerzéséhez. Tudd meg, miért, hogyan és mikor kell használni!

Csevegőbotok a PR-ben

A technológia hajtja a világot körbe, igaz? Automatizálunk mindent, amit tudunk, bízunk abban, hogy az algoritmusok a mi füleink lesznek, és gyűjtik az általunk keresett adatokat. Az emberek közötti interakciók még mindig fontos részét képezik a kommunikációnak az olyan online platformokon is, mint a közösségi webhelyek. Eközben Magyarország a képzett munkavállalók hiányával küzd, így a chatbotok bizonyos esetekben megoldást jelenthetnek. Mit tehet a chatbot és mi nem? Van-e PR-perspektíva a chatbotok tekintetében?

Mi új van a PR-ben? A jövő megérkezett!

Beszéltünk az iparágak digitalizálásáról, a hagyományos médiáról az online médiumokra és a digitális tehetségek alkalmazásáról. Nemcsak a világ válik egyre digitálissabbá, de PR szakértők is adatokat gyűjtenek a megfelelő közönség célzására és az üzenetek kézbesítésére. Az eszközök megváltoztak, a PR jövője már megérkezett. Lássuk, hogyan változott a PR világa a digitalizáció hatására?

Mi köze a SEO-nak a PR-hoz?

Általános üzenetek, termékbemutatók, vélemények és események a márka ismertségének növelésére. Melyek a legfontosabb mutatók? Láthatóság és elérés. A VNR-ek, a social listening, blogjaink és közösségi platformjaink digitális lábainkként segítenek minket helytállni a kommunikációnkban. Céljuk, hogy célközönségünket úgy érjük el, hogy az mindenki számára előnyös legyen. Olyan tartalmat hozunk létre, amely oktat és segít és hozzáadott értéket biztosít termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz. A Search Engine Optimization (SEO) útmutatást nyújt a közönségnek, hogy megtalálja a tartalmunkat.

Mi áll a legnagyszerűbb PR mutatványok hátterében?

Néhányan úgy gondolják, hogy a PR szakemberek nem a kreatív kategóriába tartoznak – kivéve, amikor a vad PR-mutatványokról vagy trükkökről hallunk. Ez egy tévhit. A kreativitás hatalmas szerepet játszik a PR dolgozók mindennapi munkájában, frissítő koncepcióiban, új történetek bemutatásának módjaiban, felejthetetlen eseményeket teremtve a sajtó számára.

Mire van szükség az igazán kreatív PR-hoz?

A kreativitás több dologtól is függ. Egy része az adatok, a célok, az információ… hívhatjuk akár stratégiának?

Hogyan mérhető a kreativitás a PR-ban?

Őszintén szólva, nem könnyű a kreativitást mérni. Beszélhetünk a wow-tényezőkről, de ha egy kampány kifizetéséről van szó, akkor nem biztos, hogy elég egy szép vizuál és egy szívmelengető üzenetek. Szükségünk van szilárd indokokra, hatékonyságra az értékesítés, a hírnév, a viselkedésváltozás vagy más releváns KPI-k (kulcsfontosságú mutatószámok) szempontjából. Ellenkező esetben az ötlet nem lesz megbízható és ez által szponzorált sem.

Adatok. Közösségi média. Digitális PR.

Az ügyfelek az ügynökségeket kreativitásuk alapján választják. A kreativitás egy marketingkampány és egy PR-kampány esetében bár másképpen mérhető, az akadályok elhalványulnak, és egyes ügyfelek azt szeretnék, ha a PR-ügynökség egyfajta vezető lenne, és amennyire csak lehetséges, építsék fel a kreatívokat, legyen az grafika, animáció, videó vagy a koncepció.

Mi, a csapat – EVP akcióban

A jelenben élünk, mégis kutatjuk a jövőt, hogy felkészüljünk az eljövendőre. A kíváncsiság cégünk egyik jellemzője. A vállalat versenyképességének megőrzése érdekében a munkavállalóknak fel- és meg kell ismerniük a cég jövőbeli irányait, és fel kell készülniük arra, hogy számos új üzleti helyzetben is értékeket adjanak. Ha a vállalat igényei és a munkavállaló értékei nincsenek összhangban, problémánk van, és együttműködésünk rövid és fájdalmas lesz.

Pozitív közösségi média jelenlét !

Szeretjük hangsúlyozni, hogy a ma kommunikációs beruházása a holnap digitális jelenléte. Tíz évvel ezelőtt az online kommunikáció csak egy weboldalból és talán blogból, manapság a kommunikáció napi vagy akár óránkénti alapon történik. A Twitter, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn feltörekvésével havonta csupán egy blogcikket tudunk befogadni. Ez a nyomás és a tartalom sokk azt eredményezi, hogy sok vállalat soha nem lép be a közösségi média világába, vagy olyan tartalmat hoz létre, amely nem rendelkezik értékekkel. Csakhogy ennek negatív visszacsatolása lehet, ami negatív benyomást kelt a közönségünkre.

Digitális tehetségek – Kik ők, miért van szükség rájuk és hogyan vonzzuk őket?

A változások, a reformok és a forradalmak korában élünk. Mindez az üzletre is hatással van. Már a digitális világ korszakába léptünk, a digitális átalakulás küszöbén állunk. De mit is jelent ez? Kik a legfontosabb szereplők? Találjuk meg együtt a választ!

PR és az autóipar

Milyen kommunikációs és PR kihívásokkal rendelkezik az autóipar? Hogyan léphetünk előrébb, és kommunikálhatunk kreatív módon a biztonság és a technológia alapvető értékeiről?

Ami az AI-ból még mindig hiányzik: kreativitás

A PR egyre digitálisabb és az AI (mesterséges intelligencia) egyre jobban a bőrünkbe ivódik, mint a babaápoló. Szükséges és előnyös is az AI, de soha nem szabad elfelejtenünk az emberi tényezőt, amely irányítja és viseli azokat a jellemzőt, amelyekkel a robotok soha nem fognak rendelkezni; a kreativitás.

Sajtó-közlemények az újmédiában

Tradicionálisan a sajtóközleményeket úgy tervezzük, hogy minél több figyelmet, sajtómegjelenést kapjon a hír, melyek a közleményben közzéteszünk. Az újmédiában való PR megjelenések esetében azonban a mennyiség helyett a minőségre fokozottabban kell  koncentrálnunk.

Pszichológia az adatok mögött – az emberi faktor

Az adatok mindenhol ott vannak, de a pszichológusok segítségére is szükségünk van megértésükhöz. Nem hiszed? Tegyük fel, hogy már meglévő adatokból láthatod, hogy a látogatók 70% -a elhagyja webhelyed blogoldalát az első három perc után, pedig három további adatkészleted van közösségi média statisztikától a trendfigyeléshez, és még mindig nem tudod, mi a baj a blogbejegyzéseiddel. Ez azért fordulhat elő, mert hiányzik a személy, aki értelmezi és megérti ezeket az adatokat. De mindenekelőtt fel kell tennünk a kérdést; egyáltalán a helyes adatokat gyűjtjük a kérdés megválaszolásához?

Mi volt előbb; adat- vagy emberelemzés?

Egy szoftverek által vezérelt világban élünk. Telefoncsörgésre ébredünk. Információra és hírekre éhes közösségi szörnyek étvágyát enyhítjük nap mint nap. Ha valamit nem tudunk, ráguglizunk. A digitalizálás korában vagyunk, és nemcsak az alapvető mindennapi tárgyaink digitálisak, hanem tehetségeink és szervezeteink is. Tudsz lépést tartani?

Figyelmesebb PR, social listeninggel

Beszélünk. Csevegünk. Kommentelünk. Ha kérdeznek, ha nem, elmondjuk véleményünket egy termékről, egy szolgáltatásról vagy egy cégről. Ezek a megjegyzések, kommentek, adatok a közösségi média egyik legértékesebb drágakői, amikor közönségünk gondolatait elemezzük.

3 egyszerű kérdés, mellyel lebuktathatod az álhíreket

Csak arról van szó, hogy a híreket és a tényeket nem gondosan választják ki és elemezik? Vagy talán egy gonosz cselekedet, aminek hátsó szándéka van? Vagy egy gyors információs század mellékterméke, ahol mindent „hírnek” tekintünk, ha két perccel ezelőtt történt, és csak 24 órán belül érvényes, mint egy Instagram-sztori? Mi az az álhír, és mit tehetsz ellene?

A kapcsolat algoritmusa

A ma kommunikációs befektetése a holnap digitális jelenléte. Először viszont hallatni kell a hangunk a megszámolhatatlan mennyiségű tartalom zajában. Mark Schaefer író az exponenciálisan növekvő mennyiségű tartalmat, amit szinte képtelenség mind befogadni, így nevezi: tartalmi sokk.

Profi csapat a digitális PR-stratégia kialakításában

Nem kell elmondanunk, mennyire fontos egy tartós és igazi kapcsolat kiépítése a közönséggel. A Public Relations alapja az üzleti érték növelése. Az, hogyan és hol kommunikálunk, merően meghatározza a közönséggel való kapcsolatunk tónusát, melyből később hírnevünk alakul ki.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Close Menu