You are currently viewing Sajtóközlemény az újmédiában

Sajtóközlemény az újmédiában

Kövesd az alábbiakat és a sikerülni fog!

Tradicionálisan a sajtóközlemény tervezésénél odafigyelünk, hogy minél több figyelmet, sajtómegjelenést kapjon a hír, melyek a közleményben közzéteszünk. Az újmédiában való PR megjelenések esetében azonban a mennyiség helyett a minőségre fokozottabban kell  koncentrálnunk.

Helyek, ahova hírünk kerülhet

Hagyományosan a sajtó vagy sajtóközlemények írásos vagy rögzített kommunikációval szolgálnak valami újdonságról. A hagyományos médiában célunk, hogy ezek a hírek, újdonságok a nyomtatott,- és broadcast (televízió, rádió) média felületen jelenjenek meg. A sajtóközlemény célközönsége ebből kifolyólag az újságírók, újságok, magazinok, rádióállomások, televíziós hálózatok szerkesztői.

Az új média fogalomkörében azonban a közösségi oldalak, mobil eszközök, okostelefonok és táblagépek alkalmazásai, videómegosztó csatornák, internetes oldalak tartoznak. Más felület, más megjelenés, megváltozott felhasználás és teljesen más célközönség. A digitalizáció hatására egyre inkább a bloggerekre, az online szerkesztőkre, az influencerekre, az online média tulajdonosaira és természetesen a márka saját média oldalaira kell gondolkodnunk, mint a hírek kiadásának platformja.

Írott sajtóközlemény vagy videó?

A videó népszerűsége évről évre növekszik. A harc a figyelemért új eszközökért kiállít és  amennyben sajtóanyagunkhoz egy videót is csatolunk az főnyereménynek számíthat a szerkesztők számára, akik ugyanúgy versenyeznek a közönség figyelméért. Ebben a harcban egy informatív, rövid videó nehéztüzerséget jelent. Elfelejthetjük-e az írott sajtóközleményt? Koránt sem. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a részletek, tények a legjobban leírt szövegkörnyezetben érthetőek és jegyezhetőek meg, ezáltal ismertethetők a leghatákonyabban.

Hogyan különbözik az új média vagy a közösségi média sajtóközleménye a hagyományos sajtóközleménytől?

A sajtóközlemény közönségségétől, a stílusában és a technológia háttérben. A hír vagy a közösségi média sajtóközlemény elkészítésekor fekünkben a végfelhasználó – olvasó –  járjon. Ez megváltoztathatja a tartalom hangulatát, irányát. Mesélj történetet, használj képeket, grafikát. A közösségi média zajában ezek az elemek képesek elérni a leghatákonyabban az embereket.

Miért kell így csinálni? Hallottál már a hírügynökségekkel kapcsolatos bizalmi kérdésekről, az álhírektől való félelemről? Az emberek szívesebben meghallgatják és megosztják azt a tartalmat, amely kevésbé formális és könnyebben emészthető. Válts tényekről történetmesélésre. Egy PR szakember segíthet a történet megalkotásában.

A megosztás az új címlap és az AI a postás

A közösségi média tartalmakat azért készítjük, hogy minél több emberhez jusson el. Az információ gyorsabban terjed, ha az emberek megosztják a hírt ismerőseikkel. A hagyományos sajtóközlemények általában e-mailben kerülnek kiküldésre, az új médiában hírlevelek vagy tartalommegosztó szoftverek segítségével. Olyan szoftverenek keresztül, amelyet a PR ügynökségek és az ügyfelek a hírek terjesztésének létrehozására, integrálására és mérésére használnak. Több szoftver lett úgy kialakítva, hogy a közleményt a nagyobb keresőmotorok is megtalálják, és segítsenek a SEO optimalizálásban. Ezek a funkciók nélkülözhetetlenek, ha ki szeretnénk tűnni.

Mi a PR-Agent Communications-nél  úgy gondoljuk, hogy a ma kommunikációs befektetése a holnap digitális jelenlétét jelenti. Arra bátorítjuk partnereinket, hogy használjanak digitális eszközöket, de soha nem felejtsék el az emberi tényezőt. Professzionális account csapatunk hídat alkot a hagyományos és az új megoldások között. Segítünk abban, hogy olyan történeteket hozzunk létre, amelyeket a közösségi médián keresztül oszthatunk meg, vagy hagyományos sajtóközleményeket írunk új média trükkökkel.

Kihívást jelent az új média felfedezése és meghódítása? Várjuk a véleményed kommentben!

Vélemény, hozzászólás?