fbpx
Pozitív közösségi média jelenlét – Legyél, ne csak létezz!

Pozitív közösségi média jelenlét – Legyél, ne csak létezz!

Közösségi média jelenlét

Szeretjük hangsúlyozni, hogy a ma kommunikációs beruházása a holnap digitális jelenléte. Tíz évvel ezelőtt az online kommunikáció csak egy weboldalból és talán blogból, manapság a kommunikáció napi vagy akár óránkénti alapon történik. A Twitter, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn feltörekvésével havonta csupán egy blogcikket tudunk befogadni. Ez a nyomás és a tartalom sokk azt eredményezi, hogy sok vállalat soha nem lép be a közösségi média világába, vagy olyan tartalmat hoz létre, amely nem rendelkezik értékekkel. Csakhogy ennek negatív visszacsatolása lehet, ami negatív benyomást kelt a közönségünkre.

Nem csak egy másik hírcsatorna

Ha erős, megbízható és pozitív jelenlétet szeretnénk létrehozni a közösségi médiában, nem szabad ezekre a platformokra weboldalként tekinteni. Lehet vállalati híreket, jelentéseket és kutatásokat közzétenni honlapunkon, vagy ami még jobb, módszertanokat és  esettanulmányokat, majd ezeket szabadon megoszthatjuk közösségi oldalainkon. Ez vezeti a forgalmat weboldalunkra, és tudjuk, hogy ha ezek a tartalmak minőségiek, jól fognak teljesíteni. Ha sikerült létrehoznunk ilyen tartalmat, szép munka, el is engedhetjük, hiszen a közösségi média a sárkány egy másik feje.

Egy kis új, egy kis régi

Igen, minőségi tartalomra van szükségünk, ez a fő szabály. Ha az ügyfeleink számára személyre szabott pozitív tartalmat kell létrehoznunk, milyen tartalomnak kell lennie? Melyek a közösségi média funkcionális területei? Az identitás, amivel kifejezhetjük, kik vagyunk. A jelenlét, amellyel rendelkezésre állásunkat tudatjuk. A kapcsolatok, amelyek segítenek elhelyezkedni az iparban, a munkavállalók terén, az ügyfeleknél. Megosztással ötleteket cserélünk, értékes információ terjesztünk és kapunk azoktól, akik számunkra relevánsak. A hírnév segítségével egyének felfedezik mások, mint a cégünk társadalmi helyzetét. Végül, de nem utolsó sorban a kommunikáció is az egyik legfontosabb funkció.

Kérdések, amik válaszolnak

Nyisd meg közösségi média oldalaidat, és tedd fel ezeket a kérdéseket:

  • Jelen vagyok azok számára, akik hajlandóak kommunikálni, kérdezni, kommentelni?
  • Megkülönböztethető vagyok én és a tartalmam?
  • A posztjaim, videóim és képeim arra buzdítják a közönségem, hogy többet akarjanak megtudni cégemről? Akarnék-e csatlakozni üzeneteim alapján?
  • Megoszthatók az általam kommunikált értékek, összhangban vannak az üzenetemmel?
  • Említem, mik az értékeim? A hírneved így is úgy is építed, ezt ne felejtsd el!

A fent említett funkciók eltérhetnek két weboldal között. A Linked-en az identitás, a kapcsolatok és a hírnév a fő funkció, míg a Facebook kommunikációt igényel és a kapcsolatokra épít.

Üzleti folyóirat, márka személyiség és influencerek

Mi, a PR-Agent Communications támogatjuk a social listening eszközeit (https://pragent.hu/figyelmesebb-pr-social-listeninggel/), a közönség kívánt értékeinek kutatására. Készen állunk, hogy az üzenetedet a közösségi média igényeihez alakítsuk. A digitális kommunikáció inkább egy kaland, mint harc, ha a közösségi média funkcióira összpontosítunk, és megtanuljuk, hogyan készítsünk tartalmat e funkciók ellátására.

* Közösségi média funkciók: Social Media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media Jan H. Kietzmann, Kristopher Hermkens, Ian P. McCarthy, Bruno S. Silvestre (2011)

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu

Kovács Alexandra

Alex a METU képi ábrázolás szakán végzett grafikusként, elsajátította a tradicionális művészeti technikák csínját-bínját. Jelenleg a digitális festészet foglalkoztatja, és nem ítéli el a keleti kultúrát sem.