Az adatok mindenhol ott vannak, de a pszichológusok segítségére is szükségünk van megértésükhöz. Nem hiszed? Tegyük fel, hogy már meglévő adatokból láthatod, hogy a látogatók 70% -a elhagyja webhelyed blogoldalát az első három perc után, pedig három további adatkészleted van közösségi média statisztikától a trendfigyeléshez, és még mindig nem tudod, mi a baj a blogbejegyzéseiddel. Ez azért fordulhat elő, mert hiányzik a személy, aki értelmezi és megérti ezeket az adatokat. De mindenekelőtt fel kell tennünk a kérdést; egyáltalán a helyes adatokat gyűjtjük a kérdés megválaszolásához?
Mi az az adatvezérelt PR?
Az adatok a PR-ben a vezetőknek segítenek dönteni márkájuk irányításáról. Az adatok segítenek a célok eléréséhez szükséges inputok megnevezésében, ezáltal a stratégia készítésében is. Az adatok az út során is irányítanak minket, és analitikai adatok támogatásával látni fogjuk, hogy a sikerhez vezető úton vagyunk, vagy épp szükségünk van néhány változtatásra. Honnan lesz adatod? Olvasd el a Social listeningről szóló bejegyzésünket!
Adatok lefordítása
Az adatvizualizálás segítségével könnyebb megszervezni és egyszerűsíteni az információs csoportokat, mégis döntéseket kell hozni a kapott grafikákról. Adattervezés nélkül csak találgatás marad. Az intuíció és az ösztönök fontos szerepet játszanak a stratégia megalkotásában, viszont az összegyűjtött adatokból mélyebb betekintést nyerhetünk. Ezeket a betekintéseket történetekké, friss és releváns tartalmakká alakíthatóak. Nem szabad azt hinni, hogy az emberi viselkedést egyszerűen külső adatok megfigyelésével meg lehet érteni. A közönség bonyolult, érzelmileg vezérelt, ezért rideg számokra támaszkodva, remélve, hogy így megértjük őket, kudarcot fogunk vallani.
Ki tudja lefordítani az adatokat?
A tökéletes személynek nem kell statisztikusnak vagy adatkutatónak lennie. Az adat-vezérelt PR-szakember sajátosságai a kíváncsiság, becsületesség, merészség, kitartás, valamint munkáját integritással végzi. Csapatunk a PR-Agent Communications-nél rendelkezik a szükséges tulajdonságokkal, valamint a hagyományos és digitális PR eszközökkel is. Együtt olyan módszereket használunk, amelyekkel információt gyűjtünk, kreatív ötleteket tesztelünk, üzeneteket fogalmazunk meg, teret adunk. Csatlakozz hozzánk, hogy a holnap digitális jelenlétét a lehető legemberibb és értékteremtőbb módon hozhassuk létre. Legyél a legnagyobb kalandunk!
Hogyan néz ki az adatközpontú PR?