Egyre többen vágynak arra, hogy azzal foglalkozhassanak, amit szeretnek, amiben jók. A munkaerőpiac egyik fő mozgatórugója, hogy a munkavállalók örömüket leljék a mindennapi munkában. De hogyan profitál ebből a szervezet? Először is alkalmazkodik, innovál és tesztel.
A projektalapon történő munkavégzés számos újdonságot hozott. Mik az előnyök? Hogyan valósul meg mindez a gyakorlatban? Eszter elmondja, miként is működhet gördülékenyen a projektalapú gondolkodás az ügynökség életében.
Vannak olyan változások, amelyekhez nem feltétlenül kell egy világjárvány, elég a növekedéshez szükséges megfelelő számú ügyfél és a határozott ügyféligény. Hogy miről is van szó?
Az elmúlt időszak a növekedésről szólt és számos új ügyfélről. Ez szükségszerűvé tette, hogy új szemszögből nézzük a feladatainkat. Minden ügyfél esetében továbbra is elengedhetetlen a dedikált account, azonban a feladatok sokszínűsége miatt mindig az adott igényre szabott csapatot szervezzük be a projekt teambe. Egy gyorsan változó, rugalmas és sokrétű csapatot építettünk, ahol fontos, hogy mindenki azt csinálja, amiben jó és örömét leli. A munkánk hatékonyságát pedig erősen befolyásolja, hogy projektalapon szemléljük a feladatainkat.
Fontos, hogy időnként leüljünk és átbeszéljük, merre is tartunk. Ezért folyamatosan mozgásban vagyunk, módszertanilag agilisan tervezünk, rövid időszakokat tesztelünk és ebből mindig tanulunk.
A napokban pedig ebből egy belső interjú is született, melyet ügyvezetőnk, Eszter tett teljessé gondolataival.
Projektalapú szemlélet: miről is van szó?
Eszter:
A karantén időszakában az összetartás egyik fontos eleme volt, hogy közösen értékeljük a helyzetünket, együtt gondolkozzunk a jövőről és megfogalmazzunk olyan alapgondolatokat, amelyek egy jövőbeli folyamat alappilléreit képezhetik. Így került sor például arra az őszinte kérdésre, hogy ki preferálja a szabadúszó és ki az alkalmazotti státuszt. Bár a trendek arról szólnak, hogy a szabadúszók azért boldogabbak, mert úgy érzik, a saját maguk urai lehetnek, annak ellenére, hogy a bevételük is bizonytalanabb, mint a hagyományos munkarendben. Nálunk mindenki a hagyományos foglalkoztatás mellett voksolt, de azért kiderült, hogy sok tekintetben a fejlődésünk kulcsa a hibrid megoldásokban van. Így került a projektalapú szemlélet elmélyítése a középpontba és indított el gyakorlati és elméleti folyamatokat:
A tartalmi megközelítés szempontjából nagyon fontos az ügyfélközpontúság. Ugyanis amikor egy kommunikációs ügynökséget megmérnek a piacon, ez az egyik legfontosabb szempont. Az a nyerő csapat, amely a lehető legjobb módon tud alkalmazkodni az ügyféligényhez. Számos kérdés felmerül: mennyire gyorsan tud az ügynökség felállni a feladathoz? Mennyire értette meg azt és mennyire tudja teljeskörűen kiszolgálni az ügyfelet?
Ide tartozik a megoldásközpontúság, amely egy fontos hívószó: a megértés után a tökéletes megoldásra kell koncentrálnunk.
A szervezeti megközelítés alapja pedig egy lapos, hierarchia mentes szervezet, a mi esetünkben egy network. Nem a pozíciód, hanem a tudásod és a gyakorlatod határozza meg a szerepedet a mindennapi munkában.
A projektalapú működéshez közös tanulásra és megismerésre volt szükség. Ezért rendszeresen vannak olyan közös, együtt töltött órák, amely a szervezet tagjainak segít abban, hogy saját és a kollégák minél jobb megismerését érjük el.
A gondolatok és a tapasztalatcsere, amelyeket rendszeresen visszahozunk, fontos, hogy bekerüljenek a gyakorlatba is. Ennek egyszerű a folyamatábrája: amikor egy új projekt megérkezik, akár meglévő, akár teljesen új ügyfél, akkor mindez kikerül az egész csapat elé, hiszen, amennyire különbözőek vagyunk, annyira nagy előnyünk is ez: így értjük meg, hogy mi lenne a legjobb az ügyfélnek.
A projektszemléletű megközelítésnek legerősebb része a kompetencia: felmérjük, hogy az adott projekthez milyen kompetenciák állnak rendelkezésre házon belül, illetve, ha házon belül nem elérhető, a network organizáción belül megtaláljuk azt a láncszemet, akit bevonhatunk. Felfedjük a megvalósításhoz szükséges plusz területeket, amelyek elvezetnek az eredményhez.
Miért fontos ez a szemlélet? Mióta látod benne a lehetőséget?
Ez egy régebbi gondolat, egy pár éves folyamat. Már évek óta látszik, hogy a hagyományos ügynökségi modellek nem működnek, a piaci igények pedig folyamatosan változnak. Ezekre pedig flexibilis szervezettel lehet jól reagálni. A mobilitás a megoldás. Jelenleg a rendkívül diverz az ügyfélskálánk, ami annak köszönhető, hogy vezetői szinten ez a projektszemlélet ott volt, most pedig a szervezet fontos része.