A munkavállalói visszajelzés értéke
A 21. században minden a visszajelzésről szól. Jól nézek ki? Én vagyok a megfelelő ember? Ezek a kérdések támadják meg elménket, mi pedig könnyen kétségbe eshetünk. A munkahelyen, ahol időnk nagy részét töltjük, hajlamosak vagyunk elfelejteni, milyen értékes a visszajelzés. Leginkább, ha az alkalmazottainktól származik…
Insight – betekintés
A betekintés az egyik leghasznosabb információ lehet cégünk stratégiájában. Olyan problémát vet fel, amelyet termékünk / szolgáltatásunk segítségével meg lehet oldani. A projektcsoporton „kívülről” származik, és tükrözi az emberi érzelmeket és gondolatokat. Tetszik nekik a termékünk vagy szolgáltatásunk? Mit szeretnek / nem szeretnek leginkább?
Senki sem vitatja a betekintés fontosságát, miközben márkastratégiát építünk. Milyen furcsa, hogy ha cégünk fejlesztéséről beszélünk, senki sem kérdezi azokat az embereket, akik azon a helyen dolgoznak. A legjobb ötletek azonban néha a vállalaton belül születnek.
WoM (Word of Mouth)
A World of Mouth (WOM) marketing gondoskodik az emberek gondolkodásmódjának inspirálásáról. Igaz érzelmektől és cselekedetektől függ – és egy vállalatban a munkavállalói elégedettségre összpontosít.
A WOM hat fő tényezőből áll, melyek Jonah Berger szerint: társadalmi valuta, az úgynevezett “triggerek” (olyan dolgok, amelyek azonnali érzelmi hatást keltenek), érzelmek, nyilvános, gyakorlati értékek, történetek. Manapság az emberek általában a WOM-ot sztorizásnak nevezik, mindkettő a szóbeli kommunikációtól függ, és a történetek emberi kommunikáción keresztül történő elmondására összpontosít.
Türelemmel befolyásolhatjuk a WOM-ot, hogy őszinte érdeklődést fejezzünk ki alkalmazottaink iránt és erős szervezeti kultúránk mellett, amelyet kollégáinkkal támogatunk.
PR = Mit tudnak / hallanak rólunk
Az emberek szeretnek magukról és munkájukról beszélni. Ha rossz tapasztalataik vannak a munkahelyükön, elmondják a barátaiknak. Sőt, az internet és a közösségi média platformjai között számos olyan oldal található, ahol az emberek megoszthatják érzéseiket és véleményüket. Biztosak lehetünk abban, hogy a rossz tapasztalat gyorsabban terjed, mint a jó.
Tehát összpontosítanunk kell alkalmazottainkra, beszélnünk kell velük. Évente készítsünk értékelést, amely keretein belül visszajelzést adhatunk nekik, és megoszthatják tapasztalataikat. Ez mindenki számára hasznos helyzet.
Javasoljuk, hogy ha egy alkalmazott el akarja hagyni a társaságot, szervezzünk kilépési interjút, ahol mindenki értékes információt kap egymástól a jövőre nézve. Ezeket az információkat felhasználhatjuk vállalati kultúránk fejlesztésére.