You are currently viewing Pozitív közösségi média jelenlét – Legyél, ne csak létezz!

Pozitív közösségi média jelenlét – Legyél, ne csak létezz!

Közösségi média jelenlét

Szeretjük hangsúlyozni, hogy a ma kommunikációs beruházása a holnap digitális jelenléte. Tíz évvel ezelőtt az online kommunikáció csak egy weboldalból és talán blogból, manapság a kommunikáció napi vagy akár óránkénti alapon történik. A Twitter, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn feltörekvésével havonta csupán egy blogcikket tudunk befogadni. Ez a nyomás és a tartalom sokk azt eredményezi, hogy sok vállalat soha nem lép be a közösségi média világába, vagy olyan tartalmat hoz létre, amely nem rendelkezik értékekkel. Csakhogy ennek negatív visszacsatolása lehet, ami negatív benyomást kelt a közönségünkre.

Nem csak egy másik hírcsatorna

Ha erős, megbízható és pozitív jelenlétet szeretnénk létrehozni a közösségi médiában, nem szabad ezekre a platformokra weboldalként tekinteni. Lehet vállalati híreket, jelentéseket és kutatásokat közzétenni honlapunkon, vagy ami még jobb, módszertanokat és  esettanulmányokat, majd ezeket szabadon megoszthatjuk közösségi oldalainkon. Ez vezeti a forgalmat weboldalunkra, és tudjuk, hogy ha ezek a tartalmak minőségiek, jól fognak teljesíteni. Ha sikerült létrehoznunk ilyen tartalmat, szép munka, el is engedhetjük, hiszen a közösségi média a sárkány egy másik feje.

Egy kis új, egy kis régi

Igen, minőségi tartalomra van szükségünk, ez a fő szabály. Ha az ügyfeleink számára személyre szabott pozitív tartalmat kell létrehoznunk, milyen tartalomnak kell lennie? Melyek a közösségi média funkcionális területei? Az identitás, amivel kifejezhetjük, kik vagyunk. A jelenlét, amellyel rendelkezésre állásunkat tudatjuk. A kapcsolatok, amelyek segítenek elhelyezkedni az iparban, a munkavállalók terén, az ügyfeleknél. Megosztással ötleteket cserélünk, értékes információ terjesztünk és kapunk azoktól, akik számunkra relevánsak. A hírnév segítségével egyének felfedezik mások, mint a cégünk társadalmi helyzetét. Végül, de nem utolsó sorban a kommunikáció is az egyik legfontosabb funkció.

Kérdések, amik válaszolnak

Nyisd meg közösségi média oldalaidat, és tedd fel ezeket a kérdéseket:

  • Jelen vagyok azok számára, akik hajlandóak kommunikálni, kérdezni, kommentelni?
  • Megkülönböztethető vagyok én és a tartalmam?
  • A posztjaim, videóim és képeim arra buzdítják a közönségem, hogy többet akarjanak megtudni cégemről? Akarnék-e csatlakozni üzeneteim alapján?
  • Megoszthatók az általam kommunikált értékek, összhangban vannak az üzenetemmel?
  • Említem, mik az értékeim? A hírneved így is úgy is építed, ezt ne felejtsd el!

A fent említett funkciók eltérhetnek két weboldal között. A Linked-en az identitás, a kapcsolatok és a hírnév a fő funkció, míg a Facebook kommunikációt igényel és a kapcsolatokra épít.

Üzleti folyóirat, márka személyiség és influencerek

Mi, a PR-Agent Communications támogatjuk a social listening eszközeit (https://pragent.hu/figyelmesebb-pr-social-listeninggel/), a közönség kívánt értékeinek kutatására. Készen állunk, hogy az üzenetedet a közösségi média igényeihez alakítsuk. A digitális kommunikáció inkább egy kaland, mint harc, ha a közösségi média funkcióira összpontosítunk, és megtanuljuk, hogyan készítsünk tartalmat e funkciók ellátására.

* Közösségi média funkciók: Social Media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media Jan H. Kietzmann, Kristopher Hermkens, Ian P. McCarthy, Bruno S. Silvestre (2011)

Leave a Reply