Annak érdekében, hogy megértsük az emberek értékeit, figyelmet kell fordítanunk az online és az offline világban gazdaságára. Tarts velünk, és a sharing economy/ megosztáson alapuló gazdaság példáján keresztül fedezzük fel ezeket az értékeket.
A megosztáson alapuló gazdaság – Sharing economy
A sharing economy lényege az áruk és szolgáltatások terjesztésének újfajta, megosztáson és nem birtokláson alapuló ik módja. Mit jelent ez a gyakorlatban? Amikor megosztasz, bérelsz olyan dolgokat, mint például autót (GreenGo), otthont (Airbnb) vagy személyes időt. Kezdetben csak egyének között, peer-to-peer módon valósultak meg ezek a “csere felhasználások” , manapság azonban sok olyan vállalkozással találkozunk, amelyek megosztáson alapuló kereskedelmi üzleti modellekkel rendelkezhetnek, a termékek használatáért fizetni kell (Mol Bubi). Bizonyos szolgáltatások a könyvtárak fogalmán alapuló nonprofit kezdeményezések és ingyenesek, mások igénybevételéhez szerény előfizetésre van szükségük.
Miért működik ez a modell?
Különböző értékeket követünk és követelünk meg másoktól. Évekkel ezelőtt értéket jelentett a gyors, olcsó és nagy mennyiségben kapható termék k,keveseket érdekelt a nagy mennyiségű műanyagtermelés következménye. 2019-ben a #plasticfree kihívások korában sokkal fontosabb, hogy egy vállalat zöld legyen, mint hogy az év végén egy millió plusz palackot állítson elő. Miért? A fogyasztók számára a környezettudatosság értéke fontosabb, mint a termelékenység.
A megosztáson alapuló gazdaságban az emberek kapcsolatot teremthetnek egymással, megoszthatják értékeiket online és offline kapcsolatok révén. Ez nemcsak a C generáció vágya. Az emberek elkezdték felismerni a hagyományos kapcsolatok szükségességét, lévén az internet nem nyújt igazi kapcsolódási lehetőséget.
A hozzáférhetőség egy másik tényező, amely nagy szerepet játszik a megosztáson alapuló vállalkozások sikerében. Az értékek alacsonyabb áron való elérése, a természeti erőforrások kiaknázása a modern polgárok körében közös szükséglet. A vállalatokkal kapcsolatos bizalmi problémák miatt jobban bízunk egymásban, és ahogyan megszokjuk a technológiát, egyre inkább bízunk abban is. Ez a két bizalmi tényező is szerepet játszik a vállalkozási típus egyre nagyobb elterjedésében. Végül, de nem utolsó sorban az alacsonyabb költségű, könnyebb módon kipróbálható termékek és szolgáltatások a tapasztalat-alapú társadalomban csak a hab a tortán.
Lássunk néhány más értéket, amit a cégekben csodálnak:
- Őszinteség – Átláthatóság
- Elkötelezettség a fejlődés iránt
- Fogyasztó-központúság
- Kiváló eredmények elérése
- Társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalás
- Megközelíthetőség
- Jó vállalati kultúra
- Kivételes ügyfélszolgálat
Hogyan kommunikálnád ezeket az értékeket? Rendezvények, közösségi bejegyzésekben vagy az ügyfélszolgálat segítségével? Csatlakozz hozzánk egy ebédre, és megvitatjuk a lehetőségeidet hírneved építésére! Írj nekünk most!