fbpx

Megosztáson alapuló gazdaság – új értékek felemelkedése

Annak érdekében, hogy megértsük az emberek értékeit, figyelmet kell fordítanunk az online és az offline világban gazdaságára. Tarts velünk, és a sharing economy/ megosztáson alapuló gazdaság példáján keresztül fedezzük fel ezeket az értékeket. 

A megosztáson alapuló gazdaság  – Sharing economy

A sharing economy lényege az áruk és szolgáltatások terjesztésének újfajta, megosztáson és nem birtokláson alapuló ik módja. Mit jelent ez a gyakorlatban? Amikor megosztasz, bérelsz olyan dolgokat, mint például autót (GreenGo), otthont (Airbnb) vagy személyes időt. Kezdetben csak egyének között, peer-to-peer módon valósultak meg ezek a “csere felhasználások” , manapság azonban sok olyan vállalkozással találkozunk, amelyek megosztáson alapuló kereskedelmi üzleti modellekkel rendelkezhetnek, a termékek használatáért fizetni kell (Mol Bubi). Bizonyos szolgáltatások a könyvtárak fogalmán alapuló nonprofit kezdeményezések és ingyenesek, mások igénybevételéhez szerény előfizetésre van szükségük.

Miért működik ez a modell?

Különböző értékeket követünk és követelünk meg másoktól. Évekkel ezelőtt értéket jelentett a gyors, olcsó és nagy mennyiségben kapható termék k,keveseket érdekelt a nagy mennyiségű műanyagtermelés következménye. 2019-ben a #plasticfree kihívások korában sokkal fontosabb, hogy egy vállalat zöld legyen, mint hogy az év végén egy millió plusz palackot állítson elő. Miért? A fogyasztók számára a környezettudatosság értéke fontosabb, mint a termelékenység.  

A megosztáson alapuló gazdaságban  az emberek kapcsolatot teremthetnek egymással, megoszthatják értékeiket online és offline kapcsolatok révén. Ez nemcsak a C generáció vágya. Az emberek elkezdték felismerni a hagyományos kapcsolatok szükségességét, lévén  az internet nem nyújt igazi kapcsolódási lehetőséget. 

A hozzáférhetőség egy másik tényező, amely nagy szerepet játszik a megosztáson alapuló  vállalkozások sikerében. Az értékek alacsonyabb áron való elérése, a természeti erőforrások kiaknázása a modern polgárok körében közös szükséglet. A vállalatokkal kapcsolatos bizalmi problémák miatt jobban bízunk egymásban, és ahogyan megszokjuk a technológiát, egyre inkább bízunk abban is. Ez a két bizalmi tényező is szerepet játszik a vállalkozási típus egyre nagyobb elterjedésében. Végül, de nem utolsó sorban az alacsonyabb költségű, könnyebb módon kipróbálható termékek és szolgáltatások  a tapasztalat-alapú társadalomban csak a hab a tortán.

Lássunk néhány más értéket, amit a cégekben csodálnak:

  • Őszinteség – Átláthatóság
  • Elkötelezettség a fejlődés iránt
  • Fogyasztó-központúság
  • Kiváló eredmények elérése
  • Társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalás
  • Megközelíthetőség
  • Jó vállalati kultúra
  • Kivételes ügyfélszolgálat

Hogyan kommunikálnád ezeket az értékeket? Rendezvények, közösségi bejegyzésekben vagy az ügyfélszolgálat segítségével? Csatlakozz hozzánk egy ebédre, és megvitatjuk a lehetőségeidet hírneved építésére! Írj nekünk most!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu

Kovács Alexandra

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.