You are currently viewing Közösségi hírcsatorna-insight: Mit üzensz?

Közösségi hírcsatorna-insight: Mit üzensz?

Gondolkoztál már azon, hogy mit látnak az emberek az üzenőfaladon? Vagy a céged oldalán? Milyen érzelmeket tapasztalnak? Általános hiba, hogy egy társaság a közösségi média platformjait kizárólag arra használja fel, hogy az álláskeresők felé forduljon. Ha egy szinttel feljebb szeretnénk lépni, akkor közzéteszünk olyan eseményeket, amelyeken részt vettünk. Hogyan néz ki a Facebook oldalad? Mindig csak az új jelöltet keresed a vállalatodhoz?

A közösségi média elengedhetetlen

Manapság a FOMO (Fear Of Missing Out, vagy a kimaradás félelme) valódi fenyegetést jelent, mert senki sem szereti kihagyni a fontos eseményeket, lemaradni a hírekről, vagy az utolsók között megszerezni egy utalványt. Mindenhol megpróbálunk jelen lenni, a Facebook-on, Instagram-on, Twitter-en, Whatsapp-on, Vibe-on; feliratkozunk bizonyos magazinokra – de természetesen nincs időnk ezeket elolvasni – nézzük a Netflix-et vagy a Youtube Premium-ot, és hallgatjuk a Spotify-t. Vagy ezek csak a személyes életünk természetes elemei?

Az igazság az, hogy úgy érezzük, ezek a platformok valamennyire a használatukra kényszerítenek a megfelelés érdekében, tehát ugyanezt tesszük hivatalos tereinkben is. Például cégünk profiljain. 

Minden az irodavezetővel kezdődik …

„Úristen, a vállalkozásodnak nincs Facebook-fiókja !? Akkor nem is létezel! ” Fogadhatnánk, hogy néhányan már hallottátok ezeket a gondolatokat egyszer az életben. Általában ezen szavak elhangzása után a társaság létrehozza saját vállalati oldalát a különféle közösségi média platformokon. És … mi jön ezután? Milyen tartalmat kell közzétennünk, mit tegyünk? Egy újabb nehéz döntés lehet annak kiderítése, kinek a feladata lesz a platformon történő posztok elkészítése. Bizonyos okok miatt a vállalatokban azt gondolják, hogy a legjobb jelölt erre az irodavezető lesz. Sajnos annak az eredménye ha az irodavezető „közösségi média” menedzserként dolgozik a vállalatodnál általában hírposztolgatás lesz. Ez mit jelent? Csupán 3 fő téma lesz az üzenőfaladon:

  • Álláskeresők számára: Keressük a következő tehetségünket … / Dolgozz velünk!
  • Kollégáinak: Az utolsó utazásról / csapatépítőről
  • Új hírek újraposztolása üzleti profilodról

És ha mindegyik megvan, akkor a kör újrakezdődik.

Kollégát keresünk! Újra bővülünk!

De mi értelme ennek? Ha valaha is megpróbáltál új munkát találni, és órákat töltöttél álláshelyek olvasásával, akkor lefogadom, hogy találtál sok olyan közösségi hírcsatornát, amely sok-sok “keressük az új ___” típusú poszttal volt tele. Milyennek találtad ezt? A jelöltnek / álláskeresőnek ez kissé csalódást okozhat, mert úgy gondolja, hogy az álláshelyen magas a fluktuáció. Senki sem szereti a bizonytalan jövőt.

A hírcsatorna üzenete

Itt az ideje, hogy őszinték legyünk, és átvizsgáljuk a hírcsatornánkat. El tudod képzelni, hogy szabadidődben olvasgatod és végigpörgeted? Megmutatnád a jelenlegi partnereidnek? Büszke vagy rá? Pontosan kommunikálsz a vállalat céljaival, tevékenységeivel kapcsolatban? Ha az új jelölt cipőjében lennél – jelentkeznél a céghez? Ha a válasz nem, akkor ideje felvenni egy közösségi média menedzsert, vagy megismerni a Facebookot és az Instagramot a helyes használat érdekében. Minden hírcsatornád a közösségi média platformokon tükrözi az online PR platformodat. Ha mindig „a megfelelő embert” keresed, akkor az mit mond el nekünk a jelenlegi csapatodról?

Vélemény, hozzászólás?