Hogyan működik az Instagram algoritmus 2020-ban?

Hogyan működik az Instagram algoritmus 2020-ban?

A jó öreg Instagram algoritmus különösen fontos, ha egy vállalat üzleti célokkal használná a közösségi oldalt. Ahhoz, hogy ezek a célok meg is valósuljanak, fontos tisztában lenni az algoritmus működésével.

Elsőként vizsgáljuk meg azt, hogy miért fontos, hogy az algoritmusnak megfelelő tartalom kerüljön fel az oldalra. Ugyanis az Instagram algoritmus dönti el, hogy az emberek mely bejegyzéseket látják, amikor megnyitják a hírcsatornájukat. Ez gépi módszereken alapul, így a bejegyzések rangsorolása folyamatosan változik.

Most összegyűjtöttük a legfrissebb információkat arról, hogyan lehet együttműködni az Instagram algoritmussal, aminek segítségével:

  • fejlesztheted az Instagram marketing stratégiád;
  • és könnyebben fenntarthatod a kapcsolatot a közönséggel.

Az algoritmus működése

Fontos infó, hogy a platformon 2016-ban szűnt meg a fordított időrendi megjelenítés, azóta mindent az algoritmus szabályoz. Az Instagram hivatalos @creators fiókja szerint ez mindenki számára jobb élményt eredményezett.

Mivel pedig ez az élmény lehet a vállalkozás kommunikációjának kulcsa, muszáj figyelembe venni az Instagram „kéréseit”. Nézzük meg tehát, mely tényezők befolyásolják az algoritmust. Milyen lépéseket tehetnek a márkák annak érdekében, hogy a posztjaik megjelenjenek a követők hírcsatornáján?

Az algoritmus 3 fő szempont alapján rangsorol:

  1. Kapcsolatok

Az Instagramnak egyre inkább célja, hogy az emberek azért töltsenek időt az appon, mert valóban célratörően használják azt, és nem csak azért, mert nem bírják abbahagyni a görgetést. Ezért az algoritmus összesíti a fiókok azon posztjait, amikkel a felhasználónak már volt interakciója. Így a márkák és tartalomgyártók számára kulcsfontosságúvá válik az elköteleződésre helyezett hangsúly.

A direct message használata, egymás taggelése és a rendszeres kommentelés, likeolás, posztok megosztása mind olyan műveletek, amik elősegítik a szoros kapcsolatok kialakulását a felhasználók között.

  1. Érdeklődés

Ha a felhasználóknak már korábban tetszett egy bizonyos típusú bejegyzés, az algoritmus a jövőben is hasonló tartalmat fog megjeleníteni.

Például: ha egy felhasználó hitelesített (verified) vagy üzleti fiókkal lép kapcsolatba akkor nagyobb valószínűséggel látja majd a jövőben is az ilyen fiókok által közzétett tartalmat is. Ha sok videót néz, akkor ugyanez történik.

Más szóval: azok az emberek fogják látni a posztjaid, akik hasonló oldalakat látogatnak, mint a tiéd. Hiszen az algoritmus ki akarja elégíteni az emberek igényeit.

  1. Időszerűség

A friss bejegyzések nagyobb valószínűséggel kerülnek az emberek hírcsatornájának tetejére. Ez azt jelenti, hogy elengedhetetlen, hogy akkor posztolj, amikor a közönséged online.

Egyéb tényezők, amik hatással lehetnek a hírcsatornádra:

  • A használat gyakorisága:

az algoritmus a legjobb és legnépszerűbb bejegyzéseket mutatja az app legutóbbi használata óta. Tehát azok a felhasználók, akik nem használják rendszeresen a platformot, csak akkor fogják látni a bejegyzéseid, ha az magas elérésű.

  • A használat hossza:

azok a felhasználók, akik 45 percet töltenek a hírcsatorna böngészésével értelemszerűen több bejegyzést fognak látni, így még azokat is, amik alacsonyabb elérésűek, szemben azokkal, akik 5 percet töltenek az applikáción a legjobb posztokat keresve.

  • A követők száma:

Annak a személynek, aki több ezer fiókot követ kevesebb esélye van arra, hogy az összes bejegyzést lássa, mint annak, aki csak pár százat.

Összefoglalva tehát: fontos, hogy ismerjük a közönségünket és olyan tartalmat gyártsunk, amivel felkelthetjük az érdeklődésüket, ezzel növelve az interakciókat az oldalunkon.

Reméljük hasznos volt ez a cikk számotokra és így már érthető kinek mit és miért dob fel az Instagram hírfolyama. Te mennyire követed figyelemmel az algoritmus kéréseit? Következő cikkünkben olyan tippeket adunk, amelyek neked is hasznodra válnak majd abban, hogy az Instagram fiókod „algoritmuskompatibilis” legyen.

Vélemény, hozzászólás?