B2B közösségi média: lehetetlen vagy lehetséges?

B2B közösségi média: lehetetlen vagy lehetséges?

Ha azt mondom, B2B social media stratégia, még mindig sokan felhúzzák a szemöldöküket. Hiszen ütős stratégiát csak B2C-ben tudnak elképzelni a közösségi oldalakon. Ez azonban tévhit, ugyanis B2B-ben is lehet minőségi kommunikációt folytatni, éppen csak nem árt néhány aranyszabállyal tisztában lenni.

Az első kérdés, amit B2B marketing esetén fel kell tenni, az az, hogy mi is motiválja a márkát: a félelem vagy a vágy?

Ha a vágy szemszögéből közelítjük meg a kérdést, már elő is vehetünk ilyen kifejezéseket, mint oktatás, megértés, befolyásolás, sales támogatás és bevonzás. Ha azonban a félelem oldaláról közelítünk, nem fektetünk be közösségi médiába, akkor nem épülnek ki azok a csatornák, ahol az ügyfél megkapja mindezt, sőt, még ennél többet is.

Ugyanis, ha tudjuk, kire célzunk, hogyan tudunk vele kommunikálni, teljesen mindegy, hogy B2B-ben vagy B2C-ben dolgozunk-e. Sokkal nagyobb szükség van a közösségi médiára, főleg ebben az online, átalakuló világban, ahol sokkal hamarabb ül az ember a laptop elé, ha információt akar. Éppen ezért egyetlen márka sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem kommunikál magáról az online térben. És erősen igaz ez a B2B-re is.

A social media stratégia hiánya a legnagyobb nehézség, ha cégeknek, döntéshozóknak kommunikál az ember. Céltalanul, stratégia hiányában valóban értelmetlennek tűnhet a kommunikáció. Sokan pont emiatt fel is adják, és nem tesznek energiát a közösségi médiába, vagy csak egy nagyon alap kommunikációt tartanak fenn.

Na de hogyan lehet mindezen úrrá lenni, és valami egészen szuper stratégiát összerakni?

1. Tedd bele a márka személyiségét a fizetett hirdetésekbe

Az organikus elérés nagy nehézséget okoz a legtöbb B2B márka számára, hiszen egy szegmentált, jóval kisebb közönségről van szó. Valójában a potenciális szereplők jóval nagyobb eséllyel találkoznak majd a fizetett hirdetéseiddel, mint az organikus posztjaiddal. Ezeknek a fizetett posztoknak pedig a márkád esszenciáját kell tartalmaznia, hogy felkeressék a Facebook oldalad, és lássák az organikus posztjaid. Ha pedig az organikus és fizetett posztok harmóniában vannak, garantált a siker.

2. Nagy betűs ESZTÉTIKA és márkakép

Sosem gondolnád, mennyire fontos, és milyen jó üzenete van, ha egy adott márkánál használod is a brandbookot. Az ügyfél mellett nagyon sokat számít a szín és az egységes megjelenés. Ha nincs különbség a fizetett és az organikus posztok megjelenése között, az az egész márkádra hatással lesz.

3. Kik az ügyfelek?

Ha megmutatod az ügyfeleidnek, kik is ők valójában, sokkal személyesebbé és emberközelibbé teheted az oldalad. Emellett sokkal könnyebben tudnak azonosítani majd a potenciális ügyfelek és rajongók is. Az általad megcélzott vállalatok hasonló igényekkel és problémákkal találkoznak, mint te, így ha a megoldást is megosztod, könnyebben tudnak kapcsolódni a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal.

4. Ünnepeld az ügyfeleid!

A márkád nem csak rólad, hanem az ügyfeleidről is szól. Sikereik kiemelése eredményesen és jól sülhet el. Ezzel nem csak elismered őket, hanem azt is kommunikálod, hogy az ügyfeleid fontosak számodra, valamint a beléd fektetett bizalom megtérül.

5. Oszd meg a véleményeket!

Egy jó értékelés, egy jó vélemény csodákra lehet képes a B2B-ben. Ha potenciális ügyfeleid látják, hogy mások elégedettek veled, szívesen együttműködnek majd a márkáddal. Teremts bizalmat!

6. Gyakorlat!

Mutasd be a szolgáltatásodat vagy termékedet gyakorlatban is! Mutasd meg az ügyfeleidnek, hogy nem árulsz zsákbamacskát!

7. Magabiztos stratégia

A tartalommarketing időigényes tevékenység. A B2B marketingben általában kis létszámú csapat áll rendelkezésre nagy célok eléréséhez. A stratégia kialakításakor figyelembe kell venni a kapacitást és inkább kisebb lélegzetvételű tartalmak kialakítására kell törekedni. Ha például van egy szuper, hosszú videód, alakíts ki belőle több rövidebbet!

8. Mutasd be a csapatot!

Bármilyen márkáról is legyen szó, a személyes kötődés csodákra képes! A B2B esetén ez pedig hatványozottan igaz, hiszen a tárgyalások során személyesen ismeri majd meg kollégáidat az ügyfél. Ha a social media csatornákon is találkozik velük, sokkal erősebb lesz a márka iránti kötődés.

A közösségi média stratégia kialakítása elengedhetetlen ahhoz, hogy kézzel fogható eredményeket kapj. B2B szegmensben is fontos, hogy akár cégen belül, akár egy ügynökség által, de valaki a kezébe vegye a csatornáid, és megismerje a követőid.

Vélemény, hozzászólás?