Merni vagy nem nyerni? Szükség van-e kommunikációs ügynökségre a COVID 19 alatt és az azt követő újratervezéshez? Számos ügyfélbeszélgetésen vagyok túl az elmúlt hetekben. Ahány ügyfél, annyi reakció. A végeredmény azonban hasonló: eredményekre és sikerre van szükség.
Összeszedtem azokat a stratégiai pontokat, amelyekre minden döntéshozónak szüksége van ahhoz, hogy sikeres legyen a megbízás és az együttműködés a PR ügynökséggel.
Legyen egy kommunikációs cél!
Sokszor tapasztalom, különösen, ha nem kommunikációs szakember kezében van az együttműködés kulcsa, hogy az ügynökség az eladási és üzleti célokat kapja meg a briefben. Nálunk, a PR-Agent életében a PR az üzletfejlesztés része, hiszen stratégiai fókuszú digitális ügynökségként ez alapvető.
Ha másképp nem megy, akkor együtt gondolkozunk. A megbízónak gondolkozniuk kell azon, miért akarnak együtt dolgozni egy ügynökséggel: mi a kommunikáció feladata a termék és a szolgáltatás ismertségében(nem inkább ismeretében?)? Ezekhez PR-re vagy valami egészen másra van szükség? El tudom-e PR eszközökkel érni az értékesítési céljaimat és ha igen, milyen időtávon? Mely célcsoportokra kell összpontosítani a PR munkáját?
Annak érdekében, hogy az együttműködés a lehető leghatékonyabbá váljon, tanácsos célokat kitűzni és az ügynökséggel közösen kell tisztázni, hogy bizonyos célok mennyire reálisak.
Legyen egy terv!
Szinte mindegy, hogy hol állunk neki a munkának, de kell, hogy legyen egy terv! Fontos, hogy világos képet kapjunk a lehetséges együttműködésről: mire van valójában szükségem? Mire számíthatunk az ügynökséggel való együttműködés során? Hol van szükségem külső támogatásra, tanácsadásra és melyek azok a speciális tudást igénylő feladatok, ahol külső erőforrásokat kell bevonjak? Melyek azok, amelyeket továbbra is a saját csapatom lát el házon belül?
Ha az ügynökség erőforrásait igénybe veszem, lekötöm az erőforrásaikat. Tisztázd és tervezd, milyen költségkeretből dolgozol. A speciális tudásnak ára van, ezért egy jó terv bármikor segít abban, hogy tisztán lásd a költségeidet is.
A tökéletes ügynökségi partner
A következő lépés az üzleti partnerség megkezdése: a megfelelő ügynökség kiválasztása. A vállalatok gyakran elkövetik azt a hibát, hogy azt gondolják, hogy a PR-ügynökségek azonosak. Ez viszont nem igaz, világos különbségek vannak a szolgáltatási portfólió és a szakemberek között. Míg egyes cégek aktívak a fogyasztói vagy márkatermékek piacán, addig mások csak az üzleti kommunikációra koncentrálnak.
Mi a PR-Agentnél elkötelezetten hiszünk abban, hogy a ma digitális befektetése, a holnap kommunikációs jelenléte. PR tudásunk erős tartalmat és támogatást ad minden csatornán, függetlenül attól, hogy azt egy marketing kommunikációs mixben hova soroljuk. A digitális kérdések a jelen kérdései és nem a jövője, ezért megéri velünk beszélgetni, időt hagyni arra, hogy a megfelelő ügynökséget válaszd a céljaid megvalósításához. Minél jobban megfelel az ügynökség portfóliója, stílusa, értékei, annál jobb. A hatékony együttműködés csak akkor hozható létre, ha a vállalat és az ügynökség összekapcsolódik, ezért a bizalom és a személyes kapcsolat nélkülözhetetlen.
A kreativitás nem eszköz, hanem alap
A kommunikáció minősége a tartalom felépítésén múlik. A mai digitális médiazajban a vállalat kommunikációs üzenetinek célbajuttatása nem egyszerű feladat. A digitális márkaidentitás felépítése és a digitális kommunikáció megvalósítása egy közös együttgondolkodás eredménye, ahol a vállalat a saját termékének specialistája, de az ügynökség bevonása maximális teret ad, annak kibontására és kiteljesítésére. Egy jó ötlet a kezdetektől pozitív hatással lehet az együttműködésre. A PR nem utolsó sorban „emberek kapcsolódása”, ahol a partnerként való kommunikáció hosszútávon megtérül.
Sikeres együttműködés
A siker motivál. Az ügynökségi együttműködés célja pedig a kommunikációs siker. Ügyfeleink 95 %-a referencia alapján kerül hozzánk, mert sikeres projektek vannak mögöttünk, közel 20 éve.
A siker érdekében pedig fontos az átláthatóság, az utánkövetés és az eredmények értékelése. Ezért a tervezés során a céljainkat mérhetővé tesszük, és rendszeresen kommunikáljuk. A befektetés megtérül a kölcsönös bizalom szempontjából, és megerősíti az ügyfélkapcsolatot.
Következtetés: A vállalatoknak konkrét célokkal kell az ügynökségekhez fordulniuk, és világosan közölniük kell, mit várnak az együttműködésről. A legjobb PR-partnernek szakértelemmel kell rendelkeznie az adott iparágban, és meg kell felelnie saját vállalati értékeiknek és munkamódszereiknek. Partnerségben dolgozva, az ügynökséggel való együttműködés költséghatékonyan kinyitja a digitális teret a vállalat termékei és szolgáltatásai előtt. A tervezhető és átlátható eredménykommunikáció pedig egy hosszú távú sikeres együttműködés alapját képezik. Mert nyerni kell.