Az előző blogban arról olvashattatok hogyan működik az Instagram algoritmusa. Most mutatunk nektek néhány tippet, hogy a gyakorlatban is tudjátok alkalmazni az előzőekben leírtakat.
1. Posztolj következetesen!
Annak érdekében, hogy a hasznodra váljon az algoritmus, kapcsolatokat kell kiépítened a követőiddel. Érdemes létrehozni egy „tartalom naptárat”, amiben nyomon tudod követni milyen posztokat és mikor szeretnél közzétenni. Így előre megtervezheted a tartalmadat és nem fog a mennyiség a minőség rovására menni.
Felmerülhet a kérdés: Mit jelent következetesnek lenni Instagramon?
Ez a márkádtól függ. Hogyha most indítod el az oldaladat első lépésként meg kell határoznod, hogy hosszútávon milyen posztmennyiséget tud fenntartani a csapatod. Így folyamatosan ugyanannyi tartalmat tudsz majd közzétenni a követőid számára.
Ugyanis, ha napi 3 posztot, 5 instastoryt és 1 IGTV részt teszel közzé, ehhez szoktatod a követőid. Így a továbbiakban is fenn kell tartanod ezt a mennyiségű posztolást. Tedd fel a kérdést magadnak: ez vajon megvalósítható hosszútávon is?
Hiszen a posztolási gyakoriság a márka elérhető erőforrásaitól függ, de a legfontosabb az, hogy olyan tartalmat posztolj, amit te is szívesen látnál az oldaladon. Soha ne legyen fontosabb a mennyiség a minőségnél.
2. Vizsgáld meg az elemzéseket alaposan!
Az Instagram analitikájának segítségével megtudhatjuk, hogy a követőink hogyan éreznek az oldalunkkal kapcsolatban és arra is fény derülhet, hogy az algoritmus hogyan tekint a márkádra.
Figyeld meg: melyik posztokat szeretik a legjobban a követőid? A fotókat, videókat vagy galériákat? Mennyi aktivitás származik a hashtagekből? A hasonló tartalmakat vagy a változatosságot látják szívesebben?
Az elemzések segítségével megtudhatod, mit csináltál jól, neked már csak tudnod kell hasznosítani ezt a sikert.
Az üzleti fiókkal megnézheted az Instagram native analitikáját, így megtudhatod mikor vannak online a követőid és információt szerezhetsz az általános demográfiai és földrajzi elhelyezkedésükről is.
3. Oszd meg többször a legjobban teljesítő tartalmad!
A naptárkészítés és az elemzések tanulmányozása után sem mindig egyszerű színvonalas tartalmat gyártani.
A legjobban bevált posztok frissítésének és többszörös megosztásának előnye lehet, hogy időt spórolunk vele, ráadásul abban már biztosak lehetünk, hogy az algoritmusnak tetszik a tartalom.
Pár ötlet, hogyan teheted közzé igényesen, többször ugyanazt a tartalmat a vizuális eszközök segítségével:
· alakítsd a videót gif-é;
· alakítsd a fotósorozatot videóvá;
· használj több képet ugyanabból a fotósorozatból, így egy állandó hangulatot teremthetsz az oldaladon (behind the scenes képek és videók);
· a #throwbackthursday erejét nem szabad alábecsülni, használd bátran;
· alakítsd át a meglévő posztodat storyvá.
A legfontosabb, hogy legyél kreatív!
4. UGC – avagy User Generated Content
Felhasználók által létrehozott tartalom. Mit is jelent ez pontosan?
Amikor a felhasználók rendszerességgel, de fizetés nélkül, pusztán lelkesedésből posztolnak a márkádról.
Ezeket a tartalmakat az algoritmus előnyben részesíti, nem véletlen, hogy ha minél többször lépsz interakcióba a követőiddel (megjelöléssel, üzenettel) annál szorosabb kapcsolatot érzékel az algoritmus, így előnyben részesíti a tartalmadat.
Ha sikerül kialakítanod egy hűségre alapuló kapcsolatot a követőiddel, akkor ők saját indíttatásból is lelkesen fognak posztolni a termékedről, tehát ha van egy remek B2C terméked az magától teszi a dolgát.
Másik esetben neked kell inspirálnod a közönséged. A nagykövetek toborzásánál lehetünk közvetlenek és nyíltak, megtehetjük ezt egy Instagram poszt keretein belül is pl.: „Légy a márkánk arca, megjutalmazunk.”
Rengeteg módja van a lelkes követők jutalmazásának: legtöbb esetben csak a tartalmuk továbbosztása (regramming) még lelkesebbé teheti őket. Arról nem is beszélve, hogy ezzel még a tartalmad is bővül.
Jól bevált módszer lehet még ha az oldal népszerűsítését nyereménnyel díjazzák egy meghirdetett verseny keretein belül.
Pro-tipp: Ne posztolj mindent újra, amit küldenek a követők csak azt, amit igényesen be lehet építeni a márka vizuális tartalmába.
5. Együttműködés
Az Instagrammon az influencer marketing a legelterjedtebb, ezért ezt a témát nem is fejtenénk ki részletesen. Dióhéjban: kulcsfontosságú találni egy olyan influencert akinek a közönsége releváns lehet a termék kapcsán, így kiterjesztve a vásárlókört. Ennek eredményeként – ha az együttműködés ugyanolyan érdekes a közönség számára, mint számodra – az algoritmus is előnyben részesíti.
6. Régimódi minőségi kapcsolatok kiépítése
Ahogy már korábban említettük az algoritmus a valódi kapcsolatokra is szeret építeni. Ezért a márkáknak érdemes ezeket kiépíteni, és hogy mit értünk régimódi alatt? Íme néhány bevált praktika a gyakorlatban:
- Tegyél fel kérdéseket, de csak akkor, ha valóban érdekelnek a válaszok. A fő szempont a képleírásnál ne a likevadászat legyen. Érdeklődj őszintén, beszélgess a követőiddel, ahogy időd engedi.
- A privát üzenetek használatát már többször említettük, hiszen az algoritmus ezt is figyelembe veszi. Építs ki valódi kapcsolatokat.
- Válaszolj a kommentekre gyorsan! Bár nincs rá bizonyíték, hogy az algoritmus figyelembe venné a válaszaid gyorsaságát, de abban biztos lehetsz, hogy ezzel elnyered a követőid tetszését.
- Likeold más oldalak bejegyzéseit és kommentálj is. Ne csak a saját tartalmadat közvetítsd, ha több követőt szeretnél szerezni.
Pro tipp: Ne vegyél likeokat és követőket. Az algoritmus lát téged, és ami még fontosabb a valódi követőid is.
7. Használd a hashtageket megfelelően!
Az Instagram használatánál kulcsfontosságúak lehetnek a hashtagek, ugyanis ezek használatával még több emberhez eljuttathatod a tartalmad és ami még fontosabb, hogy olyan emberekhez, akik relevánsak a márkád számára. Ez segíthet egy stabil követői tábor kialakításában, akik körében az algoritmus által a bejegyzés nagyobb figyelmet kap.
Ez azt is jelenti, hogy a hashtagek nem megfelelő használatával a legkönnyebb az algoritmus rossz oldalára kerülni. A kulcs itt az őszinteség, olyan hashtageket használj, amik relevánsak a márkád az ipar és a hallgatóságod szempontjából is.
8. Posztolj időben!
A legegyszerűbb tippet megtartottuk utolsónak. Az Instagram algoritmusa a legutóbb közzétett bejegyzéseknek kedvez, ezért a lényeg, hogy akkor posztolj amikor a követőid jelen vannak.
A legjobb megoldás megismerni a saját követőid szokásait és ennek megfelelően beütemezni a tartalmad, így a posztjaid mindig akkor kerülnek majd ki amikor a hallgatóságod figyel.
Ezzel az Instagram algoritmus tanulmányozásának végére értünk. Reméljük tetszett nektek ez a sorozat és a segítségével kicsit érthetőbbé vált az oldal működése. Bár az algoritmus minden titkára nem derülhet fény, az felsoroltak alkalmazásával tudatosabban kezelhetjük a fiókunkat.