You are currently viewing Öko-szorongás: mit tehetsz ellene?

Öko-szorongás: mit tehetsz ellene?

Papír vagy műanyag? Szívószál vagy nem szívószál? Egyszerű kérdések, de nehéz döntések. Mindenkinek meg kell értenie, hogy ezek a lépések, ezek az apró döntések befolyásolják környezetünket, jövőnket. Cégvezetõként több embert és az ő életüket befolyásolhatod. Számít, mik a fő értékeid. Tehát, mit vársz a jövőtől?

Öko-szorongás

Az öko-szorongás egy újkeletű fenyegetés. A Wikipédia szerint „Az öko-szorongás aggodalom az ökológiai katasztrófák és a természeti környezetet fenyegető veszélyek, például a szennyezés és az éghajlatváltozás miatt”.

Hallottál már Greta Thunbergről? Ez a 14 éves lány körbejárja a világot, hogy tudatosítsa természetünk fontosságát. Gondolkoztál már azon, mekkora az ökológiai lábnyomod? Nem? Akkor eljött a legjobb alkalom arra, hogy átgondoljuk, mert az éghajlatváltozás nem habozik, hogy az emberiség számára valódi veszélyt jelentsen.

Általában autóval jársz a munkahelyedre? Miért nem használsz tömegközlekedést? Tudtad, mennyi levegőszennyezés származik az autókból? És hány ember használ autót csak a saját városában?

Az emberek hajlamosak átugorni ezeket a fontos adatokat és könnyen ráugranak a „Miért én?” és az „Egyedül nem tudom megváltoztatni az éghajlatunkat.” konklúzióra. Igen, lehet, hogy igazad van, de ha már csak az első lépéseket megteszed, akkor befolyásolhatod a többi ember hozzáállását, és együtt tehetünk bolygónk érdekében.

Alternatív megoldás

Jó pont lehet, ha vezérigazgató vagy egy csoport vagy osztály vezetõje vagy, és jó példát tudsz mutatni a környezetvédelem terén. Ha csapatépítést tervezel, akkor elmehettek fákat ültetni, vagy ploggingolhattok (a kocogás és a hulladék felszedésének kombinációja, egy új trend Svájcból). Munkáltatóként támogathatod azokat a tevékenységeket, amelyek nem szennyezik a levegőt: ha valaki mindig kerékpárral vagy tömegközlekedéssel megy dolgozni, az év végén akár valamilyen bónuszt szerezhet a következő évre. Jó célkitűzés lehet, hogy a cégben egyre kevesebben dohányozzanak.

Ha elindít egy fedélzeti rendszert, akkor jó, ha van fedélzeti csomagja, amely tartalmazza az új alkalmazott legfontosabb dolgait. Nagyon jó lehet, ha ebbe a csomagba környezetbarát újrahasznosítható üveglapot tesz, amely kifejezi a vállalat kultúráját: „Igen, a szemetet / alomot szelektíven is gyűjtjük.”

PR értékek

Tehát olyan ember vagy, aki törődik a környezettel. Szóval? Ez jó üzenet lehet, mely PR-értékeket visel. Fogadhatnánk: az emberek ugyanolyan hozzáállású embereket vonzanak. És valaki, aki törődik a környezettel, nem lehet a rossz ember.



Vélemény, hozzászólás?