Milyen kommunikációs és PR kihívásokkal rendelkezik az autóipar? Hogyan léphetünk előrébb, és kommunikálhatunk kreatív módon a biztonság és a technológia alapvető értékeiről?
Az iparág jellemzői
Tudjuk, hogy a belső és külső kommunikáció kulcsfontosságú tényezők, és az első nagy kihívás ezeknek a hatalmas vállalatoknak az iparággal szemben az anyavállalat kommunikációjának adaptálása. Szembe kell néznünk több modern kihívással, mint például az autók elektromosítása, amely megoszthatja a közönséget. Míg az elektromos, önjáró autók kényelmet biztosítanak és környezetbarátak, veszélyt jelenthetnek rájuk a hackerek és az esetleges számítógépes meghibásodások.
Az adatok fontosabbak, mint valaha
Az autóipari márkáknak a számok nem jelentenek újat. A biztonság érdekében a mérnöki számok nemcsak a piacon, hanem az innovációk során is kulcsfontosságú teljesítménymutatók. A kommunikáció és az autókról alkotott felfogás terén a social listening visszajelzést adhat arról, hogy a közönség hogyan látja a márkát és termékeiket. Az emberek elmondják a vállalatoknak, mit szeretnek és mit akarnak. A dizájn javításáról, a kényelemről vagy a technológiáról van szó? Ezek összhangban vannak a stratégiádban tervezettekkel?
Sikeres kommunikáció – a hagyományos PR találkozik a digitális PR-ral
A média közösségivé válik, bár az emberek nem vásárolnak autókat csak Facebook hirdetések alapján. Az autóiparban elengedhetetlen, hogy integrált kampányokat, eseményeket és programokat tervezzünk, ahol a közönség közelebb érezheti magát a márkához, megérintheti és megpróbálhatja a járműveket. A kulcsszó a tapasztalat és a közösség, bármilyen típusú járműről és kommunikációról van szó.
Kommunikációs csatornák és új eszközök
A kommunikációs céloktól függően a márka életmódot, családi életet, szabadtéri tevékenységeket vagy technológiát érintő kampányokat hozhat létre. A közönség profiljától függően kommunikálhatunk megfelelő digitális csatornákon, multimédiás és vonzó tartalommal. Nemcsak a csatornák változnak, ahol elérhetjük célcsoportjainkat, hanem azok, akik az üzenetünket a nyilvánosság számára továbbítják. A hagyományos újságírók mellett a PR ügynökségek és autós márkák sokszor úgy döntenek, hogy influencerrel, Instagrammerrel vagy Youtuberrel dolgoznak az igazi “életmód-élmény” bemutatása végett.
Magyar piac
A magyar autóipar mindenkor a legmagasabb termelési értéket termelte
8038 milliárd forinttal 2017-ben – a PwC Magyarország Gépjármű-beszállítói Felmérése szerint. Összességében Magyarországon közel 170 000 ember dolgozik az iparágban, és a befektetések további bővítésére való hajlandósággal nem lesz akadálya ennek a számnak a növelésére. A képzett munkaerő hiánya azonban hatással van az iparágra.