You are currently viewing Miben változik az EQ szerepe  koronavírus idején?

Miben változik az EQ szerepe koronavírus idején?

Az EQ, vagyis az érzelmi intelligencia az elmúlt években egyre fontosabb szerepet töltött be a vállalati környezetben is. A koronavírus megjelenésével és a home office bevezetésével pedig szerepe hatványozódott, hiszen ez a sikeres együttműködés alapja.

Márciusban fenekestül felfordult az életünk és ez nem csak a munkavállalókat, de a munkáltatókat is rengeteg nehézséggel és megválaszolatlan kérdéssel állította szembe. Ezekben a hetekben mindkét fél részéről elengedhetetlen, hogy megfelelő érzelmi intelligenciával viszonyuljanak egymáshoz. 

Miért fontos az EQ?

Egy vállalat számára a dolgozók jó érzelmi intelligenciája a siker kulcsát jelentheti, hiszen egy megfelelő EQ-val bíró munkavállaló képes megérteni másokat, ki tudja fejezni saját érzéseit, gondolatait. Ez pedig elősegíti a gördülékeny kommunikációt, a munkavállaló könnyen teremt kapcsolatot az ügyfelekkel és a kollégákkal egyaránt, így a kitűzött célokat is sokkal egyszerűbben és hatékonyabban éri el.

Ha a cégvezetők oldaláról közelítjük meg a kérdést, akkor egy jó EQ-val rendelkező főnök könnyen szót ért a beosztottakkal (felismeri ki milyen megközelítést igényel), kommunikációja tiszta és egyenes, ezáltal rengeteg félreértés kerülhető el, kellően empatikus, így a beosztottakban képes kialakítani a lojalitást.

Az EQ és a koronavírus: miért lesz még fontosabb?

Járványügyi vészhelyzetben a fenti képességek jelentős versenyelőnyhöz juttathatják az ilyen csapattagokkal rendelkező vállalatokat, hiszen vezetői szemszögből nézve ilyenkor kiemelten fontos, hogy a tiszta és egyenes kommunikáció által csökkentsék a beosztottakban a bizonytalanság érzését, tudják őket motiválni, de képesek legyenek kellő empátiával meghallgatni is őket.

Ezeknek köszönhetően a munkavállaló megnyugszik, ki tud alakítani egy biztos rövid távú jövőképet és ha nem kell azon aggódnia mi vár rá holnap, akkor sokkal hatékonyabbá is válik. Ezekben a napokban amikor a személyes kontaktusok száma a minimálisra csökkent, a munkáltató és az alkalmazott akár hetek óta nem találkoztak, a támogatásra és az elismerés kifejezésére is nagyobb hangsúlyt kell fektetni, hiszen ez még inkább motiválja a kollégákat. Egy-egy videóhívás alkalmával amikor a mimika, a gesztusok, a hanglejtés kevésbé tud érvényesülni még fontosabb, hogy kifejezzük tetszésünket egy-egy elvégzett feladattal kapcsolatban.

A home office ideje alatt fontos, hogy a dolgozók egymással és az ügyfelekkel is kellően empatikusak legyenek, hiszen így lehet sikeres akár egy telefon, akár egy videóhívás. Például, ha tudjuk, hogy valakivel gyerek vagy gyerekek is otthon vannak a karantén alatt, kérdezzük meg tőle előre, mikor tanulnak, mikor van az alvás idő stb., hogy tudjuk, mikor alkalmas a partnernek a hívás. De adódhat úgy is, hogy valaki teljesen egyedül van otthon ebben a helyzetben, ilyenkor egy-egy call végén maradjunk még vonalban és beszélgessünk egy kicsit munkán kívüli dolgokról is.

Ha ügyfelünk is nehézségeken megy keresztül, akár anyagi tekintetben is, legyünk nyitottak alternatív megoldások keresésére a munka folytatása érdekében, biztos, hogy meg fogja hálálni, ha túl lesz a válságon.