„Love Brand“ a koronavírus idején

„Love Brand“ a koronavírus idején

Bár még csak a folyamat elején vagyunk, a pszichológiai hadviselés elindult. Mint felelős ügynökségi vezető, az első és legfontosabb kérdés, hogyan biztosítsam az üzletmenetet, melyek a legfontosabb kérdések és mielőbb megtudjam, hogyan gondolkodnak az ügyfeleim.

A ma kommunikációs befektetése a holnap digitális jelenléte

Sosem volt ennyire naprakész a mottónk, mint ma. Egy olyan világban, ahol a potenciális fogyasztók 80%-a a neten tájékozódik – a jelenlegi krízis helyzetben – szinte teljes biztonsággal állítható.

A legtöbb cég akkor választja a közösségi háló valamely platformját, ha ő akar valamit – de vajon mit akarnak a közösség tagjai? Van-e kommunikáció és interakció a digitális tér használói és a márkák között? Változtat-e ezen a jelenlegi helyzet?

Igen, mert a közösség ereje, a közösséghez való tartozás érték. Érték a márkák számra – ha időben felismerik és idő előtt nem hagyják el azokat, akik a lájkot és a kommentet az elmúlt hónapokban odatették.  Tény, hogy ne légy naiv. Ez is csak egy technológia blöff. Ha parlagon hagyod, elveszted – nulláról pedig tudjuk, drága építkezni.

Beszélgessünk – az üzlet 80%-a kommunikáció

A közösségi média lehetővé teszi, hogy bárki eljusson egy vállalathoz, egy márkához, kifejezze azzal kapcsolatos érzéseit, elmondja véleményét. Szemben a hagyományos vállalati kommunikációval, akár egy sajtóközlemény kiküldésével vagy egy drága papírra nyomtatott exclusive kiadvánnyal – a közösségi média kötetlen, transzparens és egyenrangú párbeszédet tesz lehetővé.

Ez azonban ellentmond a hagyományos vállalti kommunikációs értékeknek – a vállalati üzenetnek nem célja a magánember elérése.

Közösségi kommunikáció

A jól átgondolt közösségi stratégia azonban feloldja a feszültséget a hagyományos és az újkori megoldások között. Ezzel együtt az előítéleteket nehéz feloldani. Vállalati ügyfeleim sokszor teszik fel a kérdést – mi keresni valóm van itt? Kinek van szüksége arra, hogy meghallgassa a véleményeket?

Oldjuk fel az előítéleteket – „A kritika rossz

Nagyon nagy lehetőséget ad, hogy visszajelzéseket kaphatsz. A piackutatás irányított kérdések mellett zajlik – itt minden szempont érvényesül. A felmerülő panaszok és problémák felszínre jutása, az arra adott nyílt válasz erősíti az elköteleződést, a lojalitást. Nem utolsó sorban konstruktív vitát biztosít, amely két irányú. Természetesen mindig van olyan téma, amely a nyilvánosságot nem tűri, de mivel ezek szabályozottak – mindig felmentést adhatnak.

Oldjuk fel az előítéleteket – „Jön a cunami”

Amikor a közösségi oldal felelős szakembere dolgozik a vállalat számára helyes válasz megadásában – a közösség már rég állást foglal: ha szem előtt tarjuk a közösségi szabályokat, el kell fogadjuk a tényt, hogy egy adott témakörben való állásfoglalásunk néha feleslegessé válik – a rólunk alkotott kép, a felhasználói lojalitás gyorsabb és hitelesebb választ ad, mint amire mi magunk képesek vagyunk.

Oldjuk fel az előítéleteket – „Sok pénz, sok idő”

Igen és nem. A megfelelő szakemberrel ez a befektetés racionális keretek között tartható. Kiszámítható, kontrollálható és mérhető. Előfeltétele, hogy adjunk időt a vállalti irányelvek kialakításának, a célok meghatározásának és nem utolsó sorban a retorikai tapasztaltoknak adjunk bizalmat. Ez az egyetlen módja annak, hogy időben legyünk, megvédjük az értékeinket és a szükséges szakember kezébe adjuk a helyes megoldást.

Vélemény, hozzászólás?