fbpx
Mi áll a legnagyszerűbb PR mutatványok hátterében?

Mi áll a legnagyszerűbb PR mutatványok hátterében?


„A PR összetettebb folyamat, mint valaha volt, és a potenciális befolyásoló személyek, akikkel kapcsolatot szeretnénk teremteneni, sokkal összetettebbé vált. A legjobb mód ennek a kihívásnak kezelésére az újragondolás és a tervezés. Az alábbi területekre oszthatjuk fel:

  • Betekintés – a közönség viselkedésének és lehetőségeinek jobb megértése
  • Befolyásolás – annak értelmezése, hogy ki a legerősebb szónok a közösségi platformokon
  • Üzenetküldés – értelmezzük és ellenőrizzük a kommunikációban használt nyelvet. ” Ged Carroll

A Trónok Harca winterfelli háborúja szinte semmi PR-ban folytatott kreatív ötletek háborújához képest. Ez a háború a figyelemért, bizalomért küzd az algoritmusok és a hamis hírek ellen.

Néhányan úgy gondolják, hogy a PR szakemberek nem a kreatív kategóriába tartoznak – kivéve, amikor a vad PR-mutatványokról vagy trükkökről hallunk. Ez egy tévhit. A kreativitás hatalmas szerepet játszik a PR dolgozók mindennapi munkájában, frissítő koncepcióiban, új történetek bemutatásának módjaiban, felejthetetlen eseményeket teremtve a sajtó számára.

Kreatívak a PR ügynökségek?

A The Holmes Report’s Creativity in PR vizsgálatban, amely a PR vezetőit vizsgálja a világ minden tájáról, a PR-ügynökségek válaszadóinak 68%-a azt állítja, hogy ügyfeleik nagyobb valószínűséggel közelednek a PR csapathoz „nagy, kreatív ötleteikért”, mint korábban. Ez hatalmas elmozdulást mutat azoktól az időktől, amikor a PR ügynökségeket sajtóhivatalnak tartották. Úgy tűnik, a vezérigazgatók és a döntéshozók felismerték, hogy a több csatornán folytatott folyamatos kommunikációhoz a PR-nak kell egyedi megközelítésekkel kell előrukkolniuk, hogy áttörjék a média-zaj falát.

Vad PR mutatványok

Rendben, vad, őrült, nem szokványos és bátor gondolatokra van szükségünk, de úgy, hogy hatékonyan teljesítsünk. Mi lehet a trükk, vagy a titkos összetevő, hogy ne túlozzuk el, de mégis létrehozzunk valamit, ami eléri az embereket? Lehet ez még mindig egy adat-gazdag környezet? Bizonyosan. Ha szakítunk egy kis időt a legjobb PR-mutatványok átvizsgálására a PRexamples.com-on, akkor megtalálhatjuk a legfontosabb összetevőket.

A Lego kiadja a Braille Bricks-et, hogy játékkal segítsen a vak gyerekeknek

Insight: A gyerekek szeretnek legózni, de lehet, hogy a téglákban még több rejlik, mint a játék. Mi lenne, ha segíthetnénk a gyerekeknek, hogy szórakoztató módon megtanulják a Braille-írást, miközben érezhetik a játék örömét?

Érzelem: Egy új világ teremtéséhez látni vagy érezni kell, milyen téglákat tartunk a kezünkben, amelyek nem állnak rendelkezésre a vakok vagy a gyengénlátó gyermekek számára.

Mutatvány: a kreativitás mindig összekapcsolta a megfelelő pontokat, és így két ismert dolgot, ami valami újat teremt. Egyszerű, de mégis ragyogó. Braille-téglákat hoztak létre, amelyeken számok és betűk szerepelnek Braille-ben, így a látó és látássérült gyerekek egyszerre játszhatnak és tanulhatnak.

Az HBO hat Vastrónust rejt el a világban

Betekintés: Nyilvánvaló, hogy a világ tele van Trónok Harca rajongókkal, és tudjuk, hogy jelenleg a “Tél közeledtének ” hullámát lovagló kampányok széles választékát kapjuk. A HBO-nak ennek a tetején kell lennie, és akkora durranást kell keltenie, mint még soha. Vajon milyen messzire mennek a rajongók a trónért?

Érzelem: A Trónok Harca a kalandról és a felfedezésről szól, míg a főszereplők megállíthatatlanul haladnak végzetük felé, amíg el nem fogy az idejük. A nézőkkel is ezt kell éreztetni. Legyenek a trón vadászai.

Stunt: Az utolsó szezonban a HBO az ikonikus Vastrónusából hat változatot rejtett el a világ minden táján, titkos helyeken. Létrehoztak egy mikrosite-ot, a ForTheTrone-t, amely három küldetést tartalmaz (Bleed, Quest, Create) a rajongók számára.

A LinkedIn és a pop-up pub megnyitása az álláskeresők számára

Insight: A LinkedIn olyan hely, ahol az emberek szakmai kapcsolatokat építenek és munkát, új tehetségeket keresnek. A GDPR miatt, például a londoni városokban, ahol a CV-k szabad álláshelyekre történő átadása nagy dolog volt – az emberek kénytelenek önéletrajzukat az interneten keresztül küldeni. Nincs személyes kapcsolat.

Érzelem: A munkakeresés stresszes lehet, CV-küldő robotokká válunk, amiknek nincs közvetlen kapcsolata jövőbeli csapatával vagy főnökével, amíg meghívást nem kapunk egy állásinterjúra. Nem valami jó érzés, igaz?

Stunt: A LinkedIn bejelentette, hogy megnyit egy különleges pop-up pubot, amely ebben segít a munkakeresőknek. Mennyire kényelmes az online-ból offline-t csinálni? A LinkedIn arra ösztönzi a londoniakat, hogy a munkahelyi vadászat során lépjenek kapcsolatba közösségükkel, továbbá exkluzív élő állásajánlatokat kínálnak cégektől, lehetővé teszik a látogatók számára, hogy professzionális fotókat készítsenek, karrier tanácsokat kapjanak. Csak 18 évnél idősebbnek kell lenni, és LinkedIn profillal kell rendelkezni.

Hogyan lehet ilyen PR-mutatványokat előadni?

A LinkedIn karrier szakértője, Darain Faraz kiemeli a mutatványok főbb pontjait: „Megosztásokkal, posztolások és a kapcsolatok kiépítésével a LinkedIn-en közelebb kerülhetsz a kívánt munkához. Ezért hoztuk létre a Linked Inn-t – hogy ezt életre keltsük és bemutassuk, hogy a munkakeresési folyamatnak nem kell olyan időigényesnek lennie, mint gondolnánk.

Meg kell ismerned márkádat és a közönségedet is. Tudd meg, milyen érzéseket és üzenetet szeretnél közvetíteni, majd ezután jöhet az eszköz, amellyel közvetítesz, a legjobb megoldás, egy élmény. Együtt össze tudjuk kapcsolni a pontokat, és egyedi PR mutatványokat létrehozni! Mesélk nekünk üzenetedről, amelyet kreatív módon szeretnél megmutatni!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu