You are currently viewing Digitális erőpróba a kríziskommunikációban, főpróba nélkül

Digitális erőpróba a kríziskommunikációban, főpróba nélkül

Amennyiben egy vállalatot támadás ér, védőpajzsként kerül az élvonalba a kríziskommunikáció, hogy megvédje az adott cég reputációját külső és belső kommunikációs frontokon is. Jelen esetben a világot egy egységes és váratlan támadás érte, a koronavírus formájában. Azon kívül, hogy a lehető leghatékonyabban fókuszálunk a járvány megfékezésére, a pr-es szakember készenlétbe helyezi magát, mert tudja, hogy segítsége nélkülözhetetlen lesz az ügyfelei vállalati kommunikációjában. Mivel a fő platformok jelentős része a digitális térben foglal helyet, a kríziskommunikációt is ezeken a felületeken kell folytatnunk.

Az üzlet 80%-a kommunikáció, de mennyi történik ebből a digitális térben krízishelyzetben?

A digitális megoldások hazánkban még nem feltétlenül elterjedtek és erősen iparág, illetve cégméret függvényei. A hatékony, transzparens és egyszerű kommunikáció egy válsághelyzetben nélkülözhetetlen lehet a vállalatok életében.

Home office, az elkerülhetetlen

A PR -Agent Communication életében a távmunka nem új, munkakultúránk része. A távmunkában dolgozó munkatársak számára egyértelművé kell tenni az IT szabályokat, a kommunikáció szabályait, sőt a mindennapi munkavégzés során bevált rutinokat is a két irányú kommunikáció érdekében. Van-e teendőnk? Igen, a szabályok kölcsönös tiszteletben tartása elengedhetetlen. A közösség ereje segít az izolációban és az előre nem tervezhető időszak, tervezést igényel. Miben más? Agilis megoldások kellenek, a rutin helyett rövidebb tervezési időszakok, nyitottság és megértés, hogy az egynapos rövid elvonulások a mindennapok részévé váljon.

Belső kommunikáció

A kialakult válsághelyzet és a szervezeti kultúra egyre inkább rugalmasan ad teret a digitális térben a munkatársakkal való kapcsolattartásra. Az azonnali és hiteles tájékoztatás a hagyományos e-mail kapcsolaton kívül is történhet. Fontos azonban, hogy ezek bevezetésére csak és kizárólag akkor kerüljön sor, ha a vezetők meggyőződtek arról, hogy a munkavállalók megismerték és megtanulták az új eszközök használatát.

Kapcsolattartás szabályai

Bármely technológia eszköz használata a megváltozott munkakörülmények, esetleg hardware használat miatt hibát eredményezhet. Bármely elérési utat is választ egy szervezet (pld. VPN, OneDrive, DropBox, SharePoint), a belső kommunikáció feladata a pontos információk leírása és a telefonos (hagyományos) ellenőrzés lehetősége.

A személyes kapcsolatot különösen a hosszabb elhatárolásában biztosítsuk képi megosztókon keresztül. Javasoljuk Skype for Business, Zoom, MS Teams, Slack, Google for Business használatát.

Külső kommunikáció

Az üzletmenet folyamatos biztosítása érdekében a külső partnerekkel való rendszeres kommunikáció elengedhetetlen. Figyelembe véve az adott szervezet külső kommunikációját, a bizalom megtartása az egyik legnagyobb kihívás. A 21. század üzleti és szervezeti kultúrája a közvetlen emberi kapcsolatokra épül. A járványhelyzet idején a szociális kapcsolatokat át kell terelni a digitális térbe. Az nyer, aki ezt legelőször felismeri. Hogyan pótoljuk a jól megszokott találkozókat, az üzleti reggeliket, ebédeket vagy a közös kávét? Mielőbb keressünk a belső kommunikációhoz hasonlóan technológiai megoldást, egyeztessünk partnereinkkel, melyik a megoldás az, amelyik a komfortzónán belül van. Ha eddig a Skype-ot vagy Viber-t használtuk, maradjunk ezen a platformon. Ha újat kínálunk, először próbáljuk ki, és ha biztonságosan használjuk, csak ezután vezessük be partnereinknél. A PR-Agent a Microsoft rendszerein belül dolgozik, most a Teams-t használjuk, de a Zoom -on is elérhetők vagyunk.

Digitális erőforrások

A megváltozott körülmények első pillanatban aggasztónak, néha katasztrofálisnak tűnnek. Ha a válság és krízismenedzsment összes kötelező lépésén végig mentünk, keressünk szabad erőforrást arra, hogy a jelenlegi járványhelyzet mellett a megváltozott szervezeti és üzleti kommunikációnkat hosszútávú stratégiára építsük, találjuk meg a digitális információmegosztás és tanulás feltételeit, erőforrásainkat pedig ezeknek megfelelően használjuk.

A PR-Agent Communications mindennapi életét a digitális platformjainkon követheted: hogyan bírjuk a home office-t? Hogyan próbáljuk meglátni mindebben a pozitívumot? Te mit tehetsz szakmai szemmel?

PRA Instagram oldalunkon, Facebook és a weboldal blogunkon minden héten friss tartalmakkal jelentkezünk.

Vélemény, hozzászólás?