fbpx

Megosztáson alapuló gazdaság – új értékek felemelkedése

Annak érdekében, hogy megértsük az emberek értékeit, figyelmet kell fordítanunk az online és az offline világban gazdaságára. Tarts velünk, és a sharing economy/ megosztáson alapuló gazdaság példáján keresztül fedezzük fel ezeket az értékeket. 

A megosztáson alapuló gazdaság  – Sharing economy

A sharing economy lényege az áruk és szolgáltatások terjesztésének újfajta, megosztáson és nem birtokláson alapuló ik módja. Mit jelent ez a gyakorlatban? Amikor megosztasz, bérelsz olyan dolgokat, mint például autót (GreenGo), otthont (Airbnb) vagy személyes időt. Kezdetben csak egyének között, peer-to-peer módon valósultak meg ezek a “csere felhasználások” , manapság azonban sok olyan vállalkozással találkozunk, amelyek megosztáson alapuló kereskedelmi üzleti modellekkel rendelkezhetnek, a termékek használatáért fizetni kell (Mol Bubi). Bizonyos szolgáltatások a könyvtárak fogalmán alapuló nonprofit kezdeményezések és ingyenesek, mások igénybevételéhez szerény előfizetésre van szükségük.

Miért működik ez a modell?

Különböző értékeket követünk és követelünk meg másoktól. Évekkel ezelőtt értéket jelentett a gyors, olcsó és nagy mennyiségben kapható termék k,keveseket érdekelt a nagy mennyiségű műanyagtermelés következménye. 2019-ben a #plasticfree kihívások korában sokkal fontosabb, hogy egy vállalat zöld legyen, mint hogy az év végén egy millió plusz palackot állítson elő. Miért? A fogyasztók számára a környezettudatosság értéke fontosabb, mint a termelékenység.  

A megosztáson alapuló gazdaságban  az emberek kapcsolatot teremthetnek egymással, megoszthatják értékeiket online és offline kapcsolatok révén. Ez nemcsak a C generáció vágya. Az emberek elkezdték felismerni a hagyományos kapcsolatok szükségességét, lévén  az internet nem nyújt igazi kapcsolódási lehetőséget. 

A hozzáférhetőség egy másik tényező, amely nagy szerepet játszik a megosztáson alapuló  vállalkozások sikerében. Az értékek alacsonyabb áron való elérése, a természeti erőforrások kiaknázása a modern polgárok körében közös szükséglet. A vállalatokkal kapcsolatos bizalmi problémák miatt jobban bízunk egymásban, és ahogyan megszokjuk a technológiát, egyre inkább bízunk abban is. Ez a két bizalmi tényező is szerepet játszik a vállalkozási típus egyre nagyobb elterjedésében. Végül, de nem utolsó sorban az alacsonyabb költségű, könnyebb módon kipróbálható termékek és szolgáltatások  a tapasztalat-alapú társadalomban csak a hab a tortán.

Lássunk néhány más értéket, amit a cégekben csodálnak:

  • Őszinteség – Átláthatóság
  • Elkötelezettség a fejlődés iránt
  • Fogyasztó-központúság
  • Kiváló eredmények elérése
  • Társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalás
  • Megközelíthetőség
  • Jó vállalati kultúra
  • Kivételes ügyfélszolgálat

Hogyan kommunikálnád ezeket az értékeket? Rendezvények, közösségi bejegyzésekben vagy az ügyfélszolgálat segítségével? Csatlakozz hozzánk egy ebédre, és megvitatjuk a lehetőségeidet hírneved építésére! Írj nekünk most!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu