fbpx
Közösségi média B2B és influencerek

Közösségi média B2B és influencerek

A B2B kommunikáció egy egész más kommunikációs szint. Egyetértesz? Még a közösségi média kapcsán is elfelejthetjük megkülönböztetni magunkat és stratégiánkat a B2C-t kommunikálóktól. Merüljünk el a különbségekben és a társadalmi média B2B vállalkozásként való elsajátításában. Ó, és ne felejtsük el a influencereket!

H2H a közösségi médiában

A H2H, vagy emberről emberre azt jelenti, hogy tisztában vagyunk az emberek személyiségével és pszichológiájával. Soha nem szabad azt feltételezni, hogy a partner csak szokásos ügyfélként fog viselkedni. Van azonban néhány szempont, amelyet szem előtt kell tartanunk. Amikor erős jelenlét és kapcsolat épül ki a közösségi médián keresztül, mint márkakommunikáció partnereinknek, akkor:

Kérjük ki véleményüket, vagy esetleg tanácsot. Ez megmutatja, hogy értékeljük őket, ötleteiket és elkötelezettek vagyunk a változás iránt, ha valami nem olyan jól megy, mint ahogy kellene.

Híreinket és bejelentéseinket gyorsan publikáljuk. Lehet, hogy van kereskedőknek, disztribútorainak egy csoportja, akik első kézből érdeklődnének a hírekről és információkról. Szorongást közvetíthetünk közvetlenül a közösségi platformon keresztül történő kommunikáció útján. Ha social listeninggel figyeled a közösségi oldalakat, észreveheted és újraértékelheted a potenciális stresszorokat, így jobban megértve a másik felet.

B2B közösségi platformok

A B2B makretinggel foglalkozó vállalatok többsége a LinkedIn-t használja elsődleges választásaként a B2B kommunikációhoz. Aztán jön a Facebook, a Youtube, a SlideShare és csak az utolsóként az Instagram. Ebből a rangsorból egyértelműen láthatjuk, hogy milyen tartalmat használunk, és az okok nagyon konkrétak. A vállalkozásokat – és az üzleti döntéshozókat – érdeklik a tények, a hasznos információk és a tartalom. Ezeket a blogbejegyzésekből, e-mail hírlevelekből, e-könyvekből, tanulmányokból, webináriumokból vagy videókból kaphatják meg. A B2B szociális média tartalmának megfontolásakor válogathatsz, és garantálhatjuk, hogy ezek bármely közösségi platformon átjönnek.

B2B  influencerek

Most már tudod, hová és mit posztolj. De mi van, ha fel szeretnél ugrani az influencer trendvonatra? A smartinsight.com szerint a B2B vállalkozásoknak 49% -a még mindig csak kísérletezik az influencer marketinggel, annak ellenére, hogy bizonyított tény, hogy tizenegyszer magasabb megtérülést eredményez, mint a marketing egyéb formái. Ez egy nagyszerű ok, amiért érdemes belevágni. Rögtön elindíthatod, csak a kampányodat kell valódi influencerhez igazítani.Tudod, kik ezek?

Kiváló választás egy influencer, ha hiteles a partnerei számára, valódi véleményt vagy szakértelmet ad az asztalhoz. A nagy befolyásoló tényezőről ismert, hogy kivételes történetmesélő, és ez biztos nem jelent majd problémát az veled együttműködő és elégedett partnereidnek.

Vess egy pillantást a Volvo számára készített videokampányunkra!

https://www.youtube.com/watch?v=1g1XKVOCTgQ

Igen, az influencerek lehetnek partnereid, beszállítóid, iparági szakértők, szakértői bloggerek, vállalatok vezetői vagy eltökélt alkalmazottak.

Hagyományosabb módszereket keresel? Miért ne?

Használhatnál-e olyan hagyományos  influencereket, mint például a hírességek? Persze, miért ne? Kiváló példa erre az American Express, ami nagy szerepet játszik mind a B2B, mind a B2C marketing területén. Együttműködtek befolyásos bloggerekkel, hogy elérjék a kisvállalkozásokat. Kampányukat „Love My Store-nak hívták, és célja az volt, hogy tudatosítsák az ügyfelekben, hogy még a kis üzletek és a vállalkozások is elfogadnak hitelkártyákat.

Vagy partnere lehetsz olyan iparággal nem összefüggő vállalkozásoknak is, mint ahogy azt a Microsoft tette, amikor a National Geographic influencer fotósaival létrehozták a #MakeWhatsNext nevű kampányt. A kampány célja az volt, hogy ösztönözze a nőket a STEM-ben (tudomány, technológia, mérnöki munka, matematika) való részvételére.

Van ötleted, de nem tudod, hol kezdd? Kezdd azzal, hogy e-mailben megírod ötletedet, és ütemezhetjük is a kezdő találkozót! hello@pragent.hu

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu

Kovács Alexandra

Alex a METU képi ábrázolás szakán végzett grafikusként, elsajátította a tradicionális művészeti technikák csínját-bínját. Jelenleg a digitális festészet foglalkoztatja, és nem ítéli el a keleti kultúrát sem.