You are currently viewing Hogyan mérhető a kreativitás a PR-ban?

Hogyan mérhető a kreativitás a PR-ban?

Őszintén szólva, nem könnyű a kreativitást mérni. Beszélhetünk a wow-tényezőkről, de ha egy kampány kifizetéséről van szó, akkor nem biztos, hogy elég egy szép vizuál és egy szívmelengető üzenetek. Szükségünk van szilárd indokokra, hatékonyságra az értékesítés, a hírnév, a viselkedésváltozás vagy más releváns KPI-k (kulcsfontosságú mutatószámok) szempontjából. Ellenkező esetben az ötlet nem lesz megbízható és ez által szponzorált sem.

A mennyiségi és minőségi mérés

A social listening terén egy vékony vonal húzódik a szociális médián mérhető és nem mérhető adatok között. Egy kreatív PR-kampány vagy tevékenység segít a cégértékek kifejezésében a márkahangjaikban. A közönség legjobb társadalmi platformjának használata és az érdekelt felekkel folytatott interjúk megteremtése jobban tükrözi a célközönséget, ha általános multiplatform kampányt indítunk ügyfeleink új termékeiről. Stratégiai céljainktól függően képesek leszünk a kreativitást mérni a bekapcsolódás számával. Mérni tudjuk az egyes elemekkel foglalkozó személyek számát (társadalmi részesedések, like-ok és megjegyzések).

Egy nagyszerű ötlet összehangolja a vállalat küldetését a piaccal

A piac ismerete elengedhetetlen, nélküle nem tudjuk megszabni a megfelelő célokat, nem tudjuk ellenőrizni küldetésünket. A PR-Agent Communications-nél úgy gondoljuk, hogy a ma kommunikációs beruházása a holnap digitális jelenléte, és ennek a digitális jelenlétnek a kiépítéséhez nagyszerű digitális ötletekre van szükségünk. Minden piac digitális átalakításon megy keresztül, így a digitális gondolkodás mostanra meglehetősen erős eszköz.

Mentions: Mérjük meg, hogy hány online elemet említ a márka, a szervezet vagy a termék.

A B2B márkák kreatív PR-rel elérhetők lesznek

A B2B az egyik legnehezebb terület, és tudjuk, hogy az autóipar és a B2B vállalat ügyfeleinek rohanniuk kell, hogy kreatív módon találják meg a versenyelőnyt ezen a zsúfolt piacon. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a vállalatokon belül még mindig vannak döntéshozók, emberek, akik kapcsolatokra, valódi arcokra vágynak. A valóságban nem cégekkel üzletelnek a cégek, hanem egy vezérigazgató a másikkal. Bemutathatjuk a cég emberibb arcát a nyilvánosság számára, vagy cégünk kultúráját. PR-csapatunk a legjobb kreatív ötleteiket és digitális ismereteiket vetik be olyan taktika megtervezésében, amely rengeteg organikusan szerzett és megosztott médiát hoz létre személyre szabott költségvetésből. A kreativitást talán a benyomások (impressions) fogják mérni, ami azoknak az embereknek a száma, akik meglátogattak egy elemet, de biztosonyosságot nyerhetünk az elérés (reach) számából, hogy mennyire sikerült a PR-kampánynak berobbanni az éterbe, vagy egy bizonyos célcsoportba.

Egy kreatív PR-csapat egy fáradt üzenetet frissé tesz

Mérjük és értékeljük az „Elemeket”. Az elemek megmérnek minden olyan tartalmat (blogbejegyzéseket, cikkeket stb.), amelyek eredetileg digitális médiumként jelentek meg. Ezek több hagyományos számot kapnak, mint például az oldalmegtekintések, kattintások, említések, de a kreativitást is mérik. Mégis, hogyan lehet a kreativitást a társadalmi tartalomba befecskendezni?

„A szociális média tartalmának mindig világos célt kell szolgálnia, legyen az az információközlés, szórakoztatás vagy inspiráció. Mielőtt elkezdenének egy közösségi média programot, a márkáknak alaposan meg kell fontolniuk, milyen eredményeket kívánnak elérni. Megpróbálnak betekintést nyerni, válaszokat kelteni, vagy forgalmat indítani online vagy az üzletben? Azáltal, hogy kifejezetten meghatározzuk a szociális média tartalmának elérésének célját, jobb hellyé válnak a világos, mérhető célok meghatározásához, amelyek a jövőbeli tevékenység referenciaértékeként szolgálhatnak. ”- Dom Burch

Segítünk kreatív PR-tartalmat nyújtani a célközönség számára, és meggyőződünk arról, hogy ez mérhető és hatékony lesz. Hívjon fel minket, jöjj el hozzánk egy kezdeményező beszélgetésre következő kampányodról!

Vélemény, hozzászólás?