fbpx

CSR a digitális korban

Először is, tisztázzuk, mi a CSR? A CSR vagy a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás az a kifejezés, amely összefoglalja, hogy a vállalatoknak melyek azok a tevékenységei és programjai, amivel a közösségnek, a társadalomnak adnak vissza. Saját tőkéjüket, a vállalkozás által termelt összeg egy részét fordíthatják oktatási programokra, szervezetek vagy alapítványok támogatására. A vállalati társadalmi felelősségvállalás olyan fogalommá fejlődött, ahol a vállalatok egyre nagyobb szerepet játszanak egy jobb világ megteremtésében és a társadalom rászorulóinak megsegítésében.

Mit jelent a CSR tettekben? Miért éri meg márka számára? 

A felelősségvállalás nem lehet egy rendezvény, egyetlen alkalom. Fontos, hogy aktívan jelen van a  vállalatok mindennapi életében, vagy olyan ismétlődő tevékenységeken keresztül nyilvánul meg, mint például egy éves jótékonysági rendezvény. Része a stratégiának, a vállalati kultúrának, a munkatársak önkéntesen vállalják az eseményekkel kapcsolatos feladatokat. Emiatt a CSR tevékenység befolyásolja a munkáltató márka stratégiáját, és befolyásolhatja, azt is, hogy mennyi ideig marad egy alkalmazott a vállalatnál. 

Olvasd el a Munkáltatói értékajánlatról írt bejegyzésünket!

 A legtöbb fogyasztó egyetért abban, hogy az üzleti célok elérése mellett kiemelt helyet kell elfoglalni a vállalatokban társadalmi felelősségvállalásnak. A márka népszerűségének növekedése mellett, az értékesítési adatokat is pozitívan befolyásolja a CSR tevékenység. Szívesebben fizetünk egy termékért vagy szolgáltatásért, ha a vásárlásunkkal egy jó ügyet is támogathatunk.

Digitális CSR – Mi változik?

A negyedik ipari forradalomban a CSR fontosabb, mint valaha. A virtuális és online világban a nagyvállalatok – mint a Facebook – rájöttek, hogy bizonyos értékek egyre fontosabbak a mindennapi emberek számára. Ilyen értékek például az őszinteség, az átláthatóság, az adakozás, az egyenlő jogok biztosítása, az elfogadás, az egyenlő esélyek biztosítása, a gyerekek védelme és segítése.  Míg 5 évvel ezelőtt az átlag állampolgár az államtól és a multikról várta el az adakozást, addig ez 2019-ben a technológia fejlődésének köszönhetően mindenki számára elérhető. Ma már nemcsak a vállalatoktól elvárt az adakozás, de mindenkinek az egyenlőség érdekében kell dolgoznia.  

Példaként említhetjük a Facebook születésnapi adománygyűjtőalkalmazását, amely keretein belül meghívhatjuk ismerőseinket egy általunk kiválasztott ügy megsegítésére. Az alkalmazást egyelőre csak külföldi szervezetek számára és magánszemélyek tudják indítani. 

Olvasd el hogyan tudsz adománygyűjtést indítani a Facebook-on!

GDPR – adatvédelem, mint a vállalatok digitális felelőssége 

A digitális PR-ben és a mindennapi adatgyűjtés során – hírlevél feliratkozók, kommentelők, nyereményjátékban résztvevők, weboldalunkat böngészők –  mindenekelőtt felelősséget kell vállalnunk ezekért az adatokért. A GDPR-megfelelések, a felhasználói vagy személyes adatokhoz való hozzáférés a vállalati politika részét kell, hogy képezze képezheti. A Big Data és az AI (mesterséges intelligencia) alapú algoritmusokat olyan emberek használják, akik felelősek ezekért adatokért. Az ilyen adatokat etikusan kell gyűjteni, nem a felhasználók beleegyezése nélkül. Ezen feladatok ellátására a munkaerőt tájékoztatni, felkészíteni szükséges. A vállalati kultúra része minden, ahogy a munkavállalók adataival bánunk és rajtuk keresztül a partnereink, alvállalkozóink és fogyasztóink adataival. 

Nyílt platformok és social listening

Szembe kell néznünk azzal, hogy az internet és a közösségi  média nyitott platform. Mindenki elmondhatja ötleteit, csalódottságát vagy háláját. Ezek a felületek  áthelyezik az erőegyensúlyt és hozzáférést biztosítanak a márkához és a vállalat kommunikációjához minden érintett félnek. Gondoljunk itt a Youtube videók alatti kommentekre, a megosztható Facebook kampányokra, vagy az Instagram UCG (user generated content – felhasználók által készített tartalmak) nyereményjátékokra. Ezer és egy lehetőségünk van arra, hogy visszajelzést kapjunk direkt és indirekt módon. Saját magunkat segítjük, ha ezt a nyílt kommunikációk social listening tevékenységgel egészítjük ki.

 A kétirányú kommunikáció megkönnyítésével a márkák és a szervezetek képesek egyedi programokat létrehozni. A digitális média a vállalati kommunikáció javulását és hatékonyságát ígéri,, azonban a vállalkozások online elkötelezettségének megvalósítása se nem  automatikus, se nem könnyen kivitelezhető. 

Dolgozzuk ki együtt a szervezeted digitális társadalmi felelősségvállalását! Lépj kapcsolatba velünk, és segítünk a social listeningben, a közösségi média elemzésében és egy erős kommunikációs stratégia kialakításában!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu

Kovács Alexandra

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.