You are currently viewing Ami az AI-ból még mindig hiányzik: kreativitás

Ami az AI-ból még mindig hiányzik: kreativitás

A PR egyre digitálisabb és az AI (mesterséges intelligencia) egyre jobban a bőrünkbe ivódik, mint a babaápoló. Szükséges és előnyös is az AI, de soha nem szabad elfelejtenünk az emberi tényezőt, amely irányítja és viseli azokat a jellemzőt, amelyekkel a robotok soha nem fognak rendelkezni; a kreativitás.

Szükség van az emberi odafigyelésre

Az ember létrehozta az algoritmusokat és az ember-szerű AI-t, amelyek segítenek megérteni hatalmas mennyiségű adatokat, az ügyfélkapcsolatokban válaszolhatnak a gyakran feltett kérdésekre, megoldhatják a matematikai problémákat… de mégis csak futnak, valakinek el kell indítania és felügyelnie kell őket. Hogy ezek a gépek hogyan működnek, és hogyan értékelik az eredményeket, azt stratégáknak kell megtervezni és felügyelni.

Amikor egy robot összegyűjti az összes információt, majd rendezi őket, egy kész információkészletet kapunk, de mindenekelőtt nekünk kell megadni az információgyűjtés irányelveit. Hogy új horizontot teremtsünk, az adatok feldolgozásában az embernek lesz a legnagyobb szerepe. Ott is megtaláljuk a lyukakat és hiányosságokat, ahol még ha látja is az AI, nem feltétlenül érti a visszatérő rendszerességet.

A sikerhez kell a kreativitás

A sikeres marketingkampányhoz egy márka különböző tehetségeket igényel. Digitális tehetség, people management, kritikus gondolkodás, érzelmi intelligencia és kreativitás. Lehet, hogy egy robot kritikusan gondolkodik – ha egy szűrőkészletet biztosítanak számára – a puha készségek többsége viszont csak ember által vihetők véghez. A gépek nem lesznek soha kreatívak, és ez egy olyan jellegzetesség, amely úgy tűnik, algoritmusokon keresztül sem tanítható, mert nem képesek ember módjára érezni és gondolkodni.

Segíthetnek a robotok akár kreatív folyamatokban is?

Valójában az AI segíthet a döntéshozatalban, mivel képes összegyűjteni és rendezni az információkat és adatokat, úgy, ahogy az ember nem. Ezek a szűrt információs készletek határozzák meg, hogy milyen típusú képet, videót, hangulatot kell választani, hogy megragadjuk a közönség figyelmét. A döntéshozatal és a stratégiai célok meghatározása során azonban a márkák kreatív gondolkodást igényelnek.

A PR-Agent Communications stratégia-fókuszú PR-ügynökség, amely a modern technológiát használja ki tehetséges és tapasztalt account bázissal, egyedi kommunikációs üzenetek, események és kampányok létrehozására. A számítógépeknek nincs képzelete vagy kreativitása egy jövőkép megálmodásához, nekünk viszont minden szükséges készségünk megvan. Ha szeretnéd márkádat és digitális jövődet építeni, lépj kapcsolatba velünk és mesélj álmaidról. Reméljük hamarosan hallunk felőled.

Vélemény, hozzászólás?